Bałtycki Terminal Kontenerowy obchodzi w tym roku 10-lecie prywatyzacji. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Krzysztof Szymborski, Prezes BCT oraz Andrzej Kujoth, dyrektor ds. handlowych spółki podsumowali minioną dekadę oraz opisali planowane inwestycje i wyzwania, przed jakimi BCT stanie w najbliższych latach.
W swoim wystąpieniu prezes Szymborski opowiedział o największych osiągnięciach minionego dziesięciolecia, poczynionych inwestycjach i osiągniętych wynikach. Opisał również plany realizacji największego w historii spółki programu inwestycyjnego o wartości 153 mln zł, którego realizacja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej. – Zakupy, które wykonaliśmy do tej pory, łącznie z suwnicami kolejowymi są elementem zwiększania obrotów naszego terminalu – powiedział prezes Szymborski. – Konieczne są dalsze inwestycje: nowe suwnice nabrzeżowe, placowe, większe place składowe. Widoczne usprawnienie pracy służb w połączeniu z coraz nowocześniejszym sprzętem służb celnych pozwolą na przyspieszenie obsługi statków. Oczekujemy też w najbliższym czasie wprowadzenia odpraw dla części ładunków już na morzu. Dzięki tym zmianom i inwestycjom mamy szansę przejąć część polskich ładunków, dziś przechodzących przez porty Europy Zachodniej. Grupa ICTSI w 2003 wykupiła 100% udziałów w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w 2003 roku. Zakup ten został uznany za „Najlepsza Transakcję Portową Roku” przez Jane`s Transport Finance Magazine. Dziś BCT uznawane jest za jedną z sześciu najważniejszych spółek wchodzących w skład Grupy ICTSI. (...)
Przypomne sytuacje z hutami gdzie przed sprzedażą hindusowi dokonano wielkich inestycji nin w dwóch hutach za pąństwowe pieniadze zbudowano linie ciagłego odlewania dosłowonie na momet przed wielkim boomem na stal hute sprzedano hindus zarobił miliony a co my z tego mamay ? podobnie zterminalem też przyszła koniunktóra tylko co z tego co nam to dało chyba nie wiele bo znów ktos innny zarobił na tym
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.