Porty, logistyka

Wciągu pierwszego kwartału 2013 roku polskie porty przeładowały łącznie 14,8 mln ton ładunków. Rok wcześniej było to 13,7 mln ton. Port w Gdańsku zwiększył obroty prawie o połowę, port w Gdyni – niemal o 10%, ale porty zachodniopomorskie zanotowały znaczny spadek obrotów – o 36,1%.

Największą dynamikę wzrostu miał port w Gdańsku – 49,5%, który przeładował 7 mln 608 tys. ton ładunków w porównaniu do 5 mln 88 tys. ton w analogicznym kwartale roku poprzedniego. Port w Gdyni w ciągu pierwszego kwartału tego roku osiągnął obroty na poziomie 3 mln 981 tys. ton wobec 3 mln 622 tys. ton rok wcześniej (+9,9%). Porty w Szczecinie i Świnoujściu jako jedyne zanotowały spadek obrotów. Terminale portowe przeładowały w okresie pierwszych trzech miesięcy 2013 roku 3 mln 210 tys. ton towarów, a rok wcześniej było to 5 mln 22 tys. ton (-36,1%). (...) W ogólnym zestawieniu przeładunków jedynie porty zachodniopomorskie, specjalizujące się w dużej mierze w przeładunku surowców (ładunki suche masowe), kwartał zakończyły spadkiem obrotów. Sytuacja w dużej mierze wynika z niestabilności zamówień, jakie charakteryzują na przykład rynek węgla. Za to Gdańsk i Gdynia w tym segmencie towarów zanotowały duży wzrost. W każdym porcie znacząco spadły przeładunki innych masowych – w Gdańsku aż o blisko 60%. Z drugiej strony Gdańsk i Gdynia sukcesywnie zwiększają za to obrót kontenerów i innej drobnicy. Gdańsk dodatkowo podwoił przeładunek ropy i nafty.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter