Porty, logistyka

W pierwszym kwartale 2013 roku rosyjski port Ust-Ługa przeładował 13,4 mln ton ładunków. Wynik z tego kwartału o 1,8 raza przekroczył wynik z analogicznego okresu rok wcześniej. Port w ciągu kwartału osiągnął taki wynik, na jaki Gdańsk pracuje przez pół roku.

W pierwszym kwartale 2013 roku port Ust-Ługa przeładował dokładnie 13 mln 442,7 tys. różnych ładunków. Obroty portu w marcu tego roku osiągnęły poziom 4 mln 919,8 tys. ton, również bijąc rekord o 1,8 w stosunku do 2012 roku. Wielkość przeładunku samochodów utrzymał się na tym samym poziomie: w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 roku wyniosła 43 102 sztuki. W ciągu pierwszego kwartału port obsłużył łącznie 126 044 wagonów, co oznacza wzrost o 15% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. W 2012 Port Ust-Ługa przeładował łącznie 46 mln 612,4 tys. ton różnych ładunków i 167 380 samochodów. Po osiągnięciu pełnych możliwości przeładunkowych port będzie mógł obsłużyć 180 mln ton towarów. Dla porównania: w całym 2012 roku największy polski port w Gdańsku łącznie przeładował blisko 26 mln 898 tys. ton ładunków, a wszystkie porty morskie przeładowały łącznie blisko 64 mln ton towarów.

Komentarze   

0 Statystyka mówi prawde
Ust Ługa jest planowany na 180 mln ton ,ale np: Kłajpeda tez najprawdopodobniej przekroczy w tym roku ponad 40 mln ton przeładunków porównajmy nasze wszystkie porty 64 mln ton ludnosci mamay 38 mln litwa 3 miliony dodam jeszcze łotwe która w swoich portach ma od wielu lat tylko nieco wieksze przeładunki niz Polska ale Łotwa to tylko 2.6 mln ton .Co chce wykazać a no to ,ze Polska tak duży kraj jest bantustanem morskim Wymienine dwie republiki bałtyckie niesamowitego skoku podczas gdy Polska nie przekroczyła rekordowych przeładunków z epoki Gierka a były to lata 1978/1979 przeładunki wunosiły 68.8 mln ton .Jesteśmy jedynym krajem powtórze jedynym ,które nie poprawił swoich dawnych rekordów w portach .Podam jeszcze wam jedno państwo Rumunie i jej port w Konstancy który juz miła przeładunki rzedu 60 mln ton na rok porównajcie do polski.
Wnioski porty są odzwierciedleniem gospodarki i rozwoju państwa widać wyraznie,ze nasz rozwój jest karłowaty i wsparty propagandą sukcesów POwców
16 kwiecień 2013 : 09:05 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 zgoda, ale...
zgadza sie, wielkosc przeladunkow jest proporcjonalna do rozwoju gospodarczego. mam tylko jedno pytanie-czy gdyby rzadzilo PIS albo SLD, czy LPR albo i nawet Samoobrona, to czy mialoby by to wplyw na wielkosc przelunku w polskich portach.Sam sobie odpowiem,:nie, nie i jeszcze raz nie. Byloby tak samo slabo albo i slabiej.Wiec po co ta kasliwosc w ostatnim zdaniu?Zaznaczam, ze uwazam ze PO jest beznadziejna partia, podobnie jak i wszystkie pozostale, banda lapokarzy i kolesiow sprzedajnycg durniow.
16 kwiecień 2013 : 09:22 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 odpowiadam
Ale to PO i jej poprzedniczka UW i też SLD rządzili lub rządzą Polską ,PiS rządził za krótko 1.5 roku i zarzucanie im zaniechań w stosunku do gospodarki morskiej jest nie namiejscu Wszelkie decyzje zapadły z namaszczenia tych dwóch parti np:pierwsza likwidacja Stoczni Szczecińskie Porta Holding ,za PO likwidacja najlepszych stoczni wysprzedaz majątku portowego czy próba próba pozbycia sie PŻM w miedzy czasie upadły firmy zeglugowe takie jak PLO, TRANSOCEAN,oraz rybackie Gryf ,Odra Dalmor ,to co wymieniłem plus zaniechanie na kierunku morskim przypada tym partiom i nie ma co dyskutować z faktami
16 kwiecień 2013 : 10:54 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło: