Porty, logistyka

Transport towarów na linii kolejowej 226, którą przewożone są towary z i do portu gdańskiego i rafinerii Lotosu ma zostać usprawniony. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie urządzeń sterowania ruchem i telekomunikacji kolejowej.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie urządzeń srk i telekomunikacji kolejowej dla linii kolejowej nr 226 w ramach Projektu POIiŚ Nr 7.2.-4.1. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie opracowań wstępnych i projektowych, zabudowę, uruchomienie i przekazanie do eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń i sieci telekomunikacji kolejowej.

PLK założyły dwa kryteria udzielenia zamówienia – cena (75%) i okres gwarancji (25%). Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upływa 28 marca. Projekt dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny. Linia ta jest linią pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną, przeznaczoną do przewozów towarowych do portu gdańskiego i Rafinerii Lotos. Długość linii wynosi ponad 16 km, a ze względu na jej nienajlepszy stan techniczny, od 2002 roku ruch pociągów odbywa się tylko po jednym torze. Obecnie jej przepustowość pozwala na przejazd 82 pociągów na dobę. Z uwagi na parametry eksploatacyjne prędkość maksymalna na linii wynosi 60 km/h, jednak w niektórych miejscach pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.

Prace modernizacyjne pozwolą na zwiększenie ruchu pociągów towarowych przewożących towary masowe i kontenery. Inwestycja przyczyni się również do usprawnienia ruchu żeglugowego na Martwej Wiśle - napisały PKP PLK w komunikacie.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter