Porty, logistyka

Zarząd Portu Morskiego w Darłowie pobił w 2012 roku rekord wyładunku i załadunku statków handlowych. Pobity został również rekord statków towarowych zawijających do darłowskiego portu. Zdaniem Waldemara Śmigielskiego, dyrektora zarządu, 2012 to najlepszy rok od początku powstania spółki, czyli roku 2000.

W roku 2010 obsłużono w darłowskim porcie 29 statków i przeładowano 44 tysiące ton towarów. W 2011 zawinęło tam 50 jednostek handlowych, a przeładunki osiągnęły poziom 72 tysięcy ton. W minionym, 2012 wpłynęło 113 statków handlowych, a przeładunki wyniosły pond 190 tysięcy ton, nie licząc wyładunku ryb morskich. Najczęściej były to kruszywa przeznaczone do budowy fundamentów i dróg dojazdowych do siłowni wiatrowych. Z portu wywożono najczęściej drewno i zboże. Największy obrót wykonał w 2012 roku darłowski oddział Morskiej Agencji Gdynia.

- Ubiegłoroczne obroty przekroczyły 185,4 tysiąca ton towarów. Przetransportowano je na 110 statkach - mówił dla portalu darlowo.pl Maciej Góra, kierownik Terminalu Darłowo z Morskiej Agencji Gdynia. - Przeładowujemy głównie kruszywo oraz w mniejszych ilościach wapno, dolomit, pszenicę i drewno. Pozostałe agencje z trzech statków przeładowały 4750 ton kruszywa.

Waldemar Śmigielski, dyrektor Zarządu Portu Morskiego w Darłowie nie ukrywa, że 2012 to najlepszy rok dla prowadzonej przez niego spółki.

- Nasze wyładunki zwiększyły się o ponad 100 procent - wylicza Śmigielski. - Podwoiła się również liczba zawijających do nas statków. Zakładamy, że 2013 rok też będzie tak dobry, a może nawet lepszy od poprzedniego. Duży wpływ na taki rozwój, mają fundusze unijne. Wiele inwestycji jest właśnie teraz realizowanych i drogą morską zamawiane są potrzebne do ich realizacji produkty. Kolejne lata, 2014 i 2015 mogą być słabsze, bo zaczyna się nowe rozdanie funduszy unijnych i będzie to czas na przygotowywanie inwestycji. Ponowne wzrosty wyładunku zakładam w latach 2016 i 2017. Oczywiście, te słabsze lata nie wpłyną negatywnie na kondycję spółki, bo prowadzimy wiele dodatkowych zadań. W najbliższym czasie oddamy do użytku nową marinę jachtową na 67 jednostek, która również powinna przynieść dochody.

Wpływ na rozwój darłowskiego portu mają też prowadzone tam inwestycje. Aktualnie Urząd Morski w Słupsku przebudowuje w Darłowie Nabrzeże Skarpowe i Parkowe o łącznej długości 1337 m, kosztem 30,1 mln zł. Miasto Darłowo za 7,4 mln zł modernizuje i przedłuża Nabrzeże Słupskie. Budowany jest również nowy basen rybacki, którego ogólny koszt to 13,3 mln zł.

Warto dodać, że 18 maja tego roku, na terenie nowo powstałej mariny w Darłowie, odbędzie się ogólnopolskie otwarcie sezonu żeglarskiego. Będzie ono okazją dla uczczenia jubileuszu 65-lecia powstania Klubu Żeglarskiego "Tramp", armatora jachtu Wojewoda Koszaliński.

Hubert Bierndgarski 

0 Marina w Darłówku będzie tylko dla "swoich"...
Pan dyrektor portu w sprawie mariny, która jeszcze nie została otwarta - a już ogłoszono, ze nie będzie dostępna dla innych niż "swoi"...
"niemal wszystkie miejsca przy nowych pomostach są zajęte od końca marca do początku listopada, czyli na cały sezon żeglarski. ..../../... te 67 (miejsc) już jest praktycznie zajęte na przyszły sezon.
"
"Dla żeglarzy, którzy wchodzą do nas na dzień, dwa, trzy albo schować się przed sztormem, miejsce, które od zawsze służyło w Darłowie za marinę, czyli Nabrzeże Usteckie, dalej będzie taką rolę pełniło."

Źródło:
[link usunięty]
Czyli - jak gadając w kółko o uatrakcyjnieniu portu zbudować marinę wyłacznie dla "swoich".
Jak przypłyną jakieś jachty z zewnątrz, mają sobie stawać w kanale, tuz koło mostu, , tam gdzie ruch statków, fale podczas sztormu, prowizorka zwana dumnie "nabrzeżem" i "zaplecze" w postaci śmierdzącego kontenera sanitarnego.
Czyli bez zmian, jak to w Darłowie...
13 styczeń 2013 : 13:59 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter