Porty, logistyka

W piątek, 21 grudnia rano, 170-metrowy, wielozadaniowy Wieniawski Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok, zacumował przy nabrzeżu portu London Gateway, jako pierwszy statek w jego historii. Dostarczył pierwszą partię wyposażenia budowanego tam właśnie terminalu kontenerowego.

Terminal London Gateway, to część powstającego kosztem ok. 1,5 mld funtów kompleksu portowo-logistycznego, który obejmie głębokowodny port kontenerowy Wielkiej Brytanii na miarę XXI i jeden z największych w Europie parków logistycznych.

Pierwsze nabrzeże London Gateway obsłuży przeładunkowo pierwsze statki w IV kwartale 2013 roku. Po zakończeniu realizacji zaplanowanej inwestycji, terminal, którego rynkową zaletą i przewagą ma być położenie w małej odległości od Londynu, ma przeładowywać rocznie do 3,5 mln TEU.

Do portu Wieniawskiego wprowadzał pilot Simon Liley z Port of London Authority (PLA). Londyńscy piloci ustawiali statki przy nabrzeżach London Gateway, łącznie z największymi kontenerowcami świata, już ponad 80 razy… na nawigacyjno-manewrowym symulatorze sterówki PLA.

Wieniawski dostarczył pierwsze cztery nowe automatyczne suwnice placowe (automatic stacking cranes) - w częściach - marki Kalmar wyprodukowane w Chinach (z 40 zamówionych). Suwnice będą zmontowane i przetestowane na miejscu - na terminalu London Gateway.

Historyczne dla London Gateway zawinięcie statku, uczczono małą uroczystością, podczas której prezes London Gateway, Simon Moore i kapitan portu PLA, Colin Hitchcock, wręczyli kapitanowi D. Musiałowi, dowodzącemu Wieniawskim oraz pilotowi Simon'owi Liley'owi, pamiątki w postaci stylizowanych modeli statków żaglowych wykonanych z brązu.

PioSta, rel

Fot. PLA

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter