Porty, logistyka

Dzięki interwencji ministerstwa jedną z dwóch głównych linii, nr 201, na odcinku Gdynia - Kościerzyna, wyremontowano w terminie nie do 8 grudnia, jak przewidywał harmonogram, lecz (...) już 18 listopada. Terminalom przyniosło to wielką ulgę, bowiem początkowo przedstawiciele kolei zapowiadali, iż linia ta może być na czas remontu całkowicie zamknięta, co dla kontrahentów współpracujących z portami, oznaczałoby dramat.

W miarę sprawnie przebiega też remont na drugiej linii, trasie E65 i po propozycjach zarządców portów, wdrożono tam rozwiązania redukujące uciążliwości wynikające z przejazdu pociągów towarowych.

- Już w październiku, kiedy udział obsługi drogą kolejową przeładunków w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym wyniósł aż 50 procent, poradziliśmy sobie z problemami - mówi Janusz Jarosiński.

Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, tłumaczy też, czemu doszło do jednoczesnych remontów. Jego zdaniem, PKP nie miały wyjścia, bowiem wcześniej zawarły już umowy z wykonawcami, ponadto kolej gonią unijne terminy. Po interwencji zarządców portów z Gdańska i Gdyni, przedstawicieli terminali kontenerowych, a także pomorskich parlamentarzystów, Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej tłumaczy, dlaczego w drugiej połowie tego roku Polskie Koleje Państwowe zleciły jednocześnie poważne remonty na dwóch głównych magistralach towarowych prowadzących do Trójmiasta.

- Wysłaliśmy już do ministra oficjalne podziękowania za uwzględnienie naszych postulatów i reakcję - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.

Szymon Szadurski

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter