Jak informuje portal RynekInfrastruktury.pl hamburski port znacząco obniży opłaty portowe dla dużych statków. Urząd gospodarki, Hamburg Port Authority (HPA) oraz firmy portowe reagują w ten sposób na utrzymujące się restrykcje w torze podejściowym wzdłuż rzeki Łaby. Celem jest wzmocnienie konkurencyjności hamburskiego portu wobec decyzji federalnego sądu administracyjnego w Lipsku w sprawie pogłębienia Łaby.
W obliczu trudnej sytuacji na międzynarodowych rynkach żeglugowych operatorzy terminali udzielili armatorom liniowym w ubiegłych latach obniżek cenowych. W ramach wspólnej inicjatywy zarządu portu oraz przedsiębiorstw portowych, w roku 2013 międzynarodowej żegludze zostaną ponadto przyznane kolejne zniżki.
Opłaty portowe dla największych statków kontenerowych nie będą rosły powyżej 110 000 GT. Dla nadzwyczajnie dużych statków zostanie wprowadzony dodatkowy rabat AGF, który zmniejszy opłaty portowe o 6-12 proc. (rabat dla statków o długości ponad 360 m wyniesie 1 500 euro; rabat dla statków o długości ponad 390 m - 3 000 euro).
Wcześniej zaplanowany rabat na opłaty portowe dla kontenerów w transhipmencie zostanie utrzymany, jednak zostanie wprowadzony już od 1 kwietnia 2013 i podwyższony o 20 proc.
Wyobraź sobie, że Gdańsk ma lepsze warunki nawigacyjne od ... Hamburga. Dlatego Hamburg musi oferować "promocyjne" ceny. Do Gdańska właśnie zawijają największe kontenerowce świata, a nie do Hamburga.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.