20 tysięcy ton koksu popłynie ze Szczecina do Algierii. W porcie kończy się załadunek statku Oksywie. Gdyby tor wodny był pogłębiony do 12,5 metra, można byłoby zabrać nawet dwa razy więcej.
W ubiegłym roku porty Szczecina i Polic obsłużyły 80 statków, które miały maksymalne zanurzenie. Jednostki przywiozły średnio po 20 tysięcy ton ładunku. Najwięcej statków z maksymalnym zanurzeniem przypłynęło do Polic, do spółki Bulk Cargo Port Szczecin, 11 jednostek obsłużył elewator Ewa.
Mimo, że tor wodny nie ma 12,5 metra, szczeciński port posiada odpowiednie akweny umożliwiające nawigację statków o zanurzeniu 11 metrów i 10 centymetrów. Część nabrzeży można pogłębić tak, jak to zrobiono w Gdyni. Problemem jest jednak głębokość toru wodnego do Szczecina. Na jego modernizacje pieniądze znajdą się jednak dopiero po 2014 roku.
Natalia Skawińska
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.