Porty, logistyka

Trwają prace przy budowie nowego nabrzeża i portu. Roboty kontynuowane są po obydwu stronach mostu na Odrze Wschodniej. Tyle tylko, że na północ od mostu są to prace podwodne, a na południe od przeprawy - na lądzie.

Obydwa zlecenia (i to na północ od mostu, i to na południe) realizuje firma Energopol ze Szczecina. Na terenie objętym pierwszym etapem inwestycji, czyli na południe od mostu, prace koncentrują się obecnie na pogłębianiu rzeki w rejonie nabrzeża. Po ich zakończeniu zamontowane zostaną potężne pływające platformy, które pełnić będą rolę kei. Roboty przy budowie właściwego nabrzeża właściwie zbliżają się tu do końca. Po drugiej stronie przeprawy trwają tymczasem prace ziemne. Wcześniej zdemontowano  stare, betonowe nabrzeże. Niedługo rozpocznie się montaż zbrojeń i prace przy betonowaniu. Kosztorys prac w drugim etapie przebudowy nabrzeży zakładał wydatki rzędu 18 mln zł. Energopol zadeklarował tymczasem, że gotowy jest wykonać zlecenie za 12,5 mln zł. Łącznie obydwa etapy kosztować będą około 30 mln zł. Drugi etap inwestycji finansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego (50 procent kosztów). Energopol wykona nabrzeże od mostu na Odrze aż do ul. 1 Maja (siedziby Nadleśnictwa Gryfino). Powstanie tam m.in. dworzec morski, gdzie cumować mają statki pasażerskie, a także pływająca stacja paliw dla jednostek wodnych, a nawet samochodów. Tu też podobnie jak przy bulwarze po drugiej stronie mostu - zrekonstruowana zostanie historyczna tkanka miasta. Pierwszy przetarg na sprzedaż niezwykle atrakcyjnych terenów pod zabudowę mieszkaniową i komercyjną (w sumie około 1 ha) obędzie się we wrześniu br. Już w sierpniu natomiast przewidziany jest odbiór pierwszego etapu. R.K. Ciepliński

 
1 1 1

Źródło:

Ostatnie ankiety