Porty, logistyka
6 tysięcy euro to opłata za asystę holownika dla statku, który chce wpłynąć do Szczecina poza konwojem. Inaczej statek nie zostanie wpuszczony.

Najwięcej małych jednostek przypływa do Fast Terminalu w szczecińskim porcie. Takie informacje przekazał na posiedzeniu Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego prezydent Szczecina, Piotr Krzystek.

- W tej chwili na torze podejściowym do Szczecina jest katastrofa - informował Krzystek. - Po raz pierwszy od lat zapłacić trzeba za to, żeby przejść przez tor, na którym jest kra. Po raz pierwszy w historii małe jednostki muszą za to płacić. To tak jakbyśmy chcieli przejechać autostradę i musieli wynająć sobie pług.

W związku z zalodzeniem toru wodnego, statki mogą wchodzić do Szczecina tylko w konwojach. Te organizowane są dwa dzienne. Konwoje maja asystę holowników za darmo. Płynący poza konwojem muszą płacić.
-1 opłata za holownik-nic dziwnego
Nie wiem czemu prezydent miasta i radio tak się tym bulwersują-jest to normalna praktyka w wielu portach z ograniczeniami lodowymi. System konwojów, żegluga tylko w porze dziennej, dodatkowa (płatna) asysta holownika czy lodołamacza. Każdy operator statku może sobie policzyć czy opłaca mu się zapłacić za indywidualne wejście czy też może odczekać kilkanaście godzin na następny konwój wejściowy albo wychodzący. Nie szukajmy problemów tam gdzie ich nie ma.
24 luty 2012 : 09:24 MS | Zgłoś
0 Pewnie, że nic dziwnego
A kto ma płacić za holowniki? Może Zespół Portów Szczecin- Świnoujście?\nTo, że są konwoje dwa razy dziennie- pozwala regularnie wchodzić do i wychodzic z portu. Za holownik w konwoju płaci Urząd Morski, czyli bużet państwa.
24 luty 2012 : 09:46 hol | Zgłoś
0 Konwoje
To Zarząd Portu musi zapewnić drożność toru wodnego dla statków, których armatorzy płacą opłaty portowe. To prawda że są konwoje. Ale jeżeli konwój tworzą trzy lub cztery coastery bez klasy lodowej to zas....nym obowiązkiem portu jest wysłanie na ich czele holownika w cenie opłat portowych a nie za dodatkową haraczem.
24 luty 2012 : 21:47 Halkin | Zgłoś
0 Czytanie ze zrozumieniem się kłania
Konwoje maja asystę holowników za darmo. Płynący poza konwojem muszą płacić.
24 luty 2012 : 22:23 vs | Zgłoś
0 Zrozumienie
Widać twoja wiedza ogranicza się do powyższego artykułu. Przez cały czas obowiązywania restrykcji lodowych konwoje wchodziły i wychodziły bez asysty holownika. Cwaniaczku. Gdy w konwoju były duże statki to jeszcze pikuś. Ale gdy w konwoju szły małe statki to ich armatorzy dostawali propozycję zapłacenia dodatkowej kasy.
25 luty 2012 : 07:51 Halkin | Zgłoś
0 Ciekawe..
Nie ma w artykule szczegolowych informacji - ale zgodzilbym sie z prezydentem Szczecina jesli dobrze rozumiem artykul - bo z jakiej racji trzeba placic za asyste holownika jesli np. statek posiada odpowiednia do warunkow klase lodowa? (zakladam ze skoro sa 2 konwoje dziennie to tor jest drozny)
24 luty 2012 : 11:15 greg | Zgłoś
0 lody
Przecież w tym zespole są dwa porty. Czyżby Świnoujście przestało przyjmować statki? Głupota do kwadratu pchać statki 70 km w głąb lądu mając port bezpośrednio nad morzem. Teraz są jeszcze żądania pogłębienia o 2 metry toru wodnego. po co? Do Szczecina na 10 statków 9 to maluchy.
24 luty 2012 : 19:43 szymek | Zgłoś
0 Porty Świnoujście - Szczecin!
Oczywiście, po co pchać się wodą do Szczecina, jak w Świnoujściu można wywalić fracht i gotowe. Oczywiście, ptaki dalej rozniosą go po Polsce. Czy ten oponent \"lody\" ma jakieś pojęcie o ekonomice żeglugi. Czy ma jakieś pojęcie o kosztach transportu kolejowego, drogowego i wodnego?\nSzczecin zostanie zabity różnymi kosztami. Ludzie, czy wy macie jakąś wiedzę, że 40% frachtu odprawiane jest Renem (było nawet i 70%) z portu Rotterdam (około 500 mln ton przeładunku rocznie!) i czy macie tą wiedzę, jak efektywnie wykorzystać nasze porty bałtyckie? Raczej nie, co dowodzi, że los dał nam tyle morza niepotrzebnie!
24 luty 2012 : 21:50 horolog | Zgłoś
0 fracht...
frachtu.... :) ładunków kolego chyba :)
24 luty 2012 : 21:56 vsl oper. | Zgłoś
0 ble ble ble
tak czy tak Szczecin wkrodce bedzie bankrutem a port Szczecin marina
24 luty 2012 : 23:58 janek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter