Teraz chce, by zachodniopomorscy parlamentarzyści zmienili regulacje prawne dotyczące naliczania stawki wieczystej dzierżawy na terenach portowych.
W portach Trójmiasta stawka wieczystej dzierżawy dla spółek portowych wynosi 0,3 procent, a w Szczecinie i Świnoujściu dziesięć razy więcej.
Jarosław Siergiej prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście podkreśla, że Zarząd Portu będzie składał kolejne pozwy do sądów wyższych instancji w tej sprawie, mimo niekorzystnych wyroków jakie dotychczas zapadły.
- Nie pozostaje nam nic innego, jak toczyć ten spór dalej, aż do wyczerpania instancji odwoławczych - mówi prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście. - Do tej pory mamy rozstrzygnięcie z miastem Świnoujście i teraz - bo mamy pisemne uzasadnienie wyroku - następnym krokiem będzie przygotowanie i złożenie apelacji.
Pracownicy spółek portowych w Szczecinie i Świnoujściu uważają, że ich firm są dyskryminowane. O tym ma świadczyć przykład jednej z nich - Bulk Cargo w Szczecinie płaci milion złotych rocznie więcej niż podobna firma w Gdańsku.
- Oczywiście, że rozmawiamy na ten temat i mamy pomysł, aby zmienić regulacje prawne, o ile nie zadowolą nas orzeczenia sądu - zapowiada Jarosław Siergiej. - Jednak na razie jesteśmy w okresie, gdy skończyła się jedna kadencja Sejmu i rozpoczyna druga, więc na razie są to nasze przymiarki.{jathumbnail off}
Porty, logistyka
Zarząd Morskich Portów nie składa broni w batalii o niższe opłaty
03 listopada 2011 |
Źródło:
