Porty, logistyka
Umowę w tej sprawie podpisał dziś Zarząd Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia z niemiecką firmą Schweerbau GmbH, która inwestycje przeprowadzi. W sumie wyremontowanych zostanie około połowy linii kolejowych.

To jedna z największych inwestycji w portach Szczecina i Świnoujścia - mówi prezes portu Jarosław Siergiej. - Wartość kontraktu opiewa na 65,5 mln złotych. Realizowany będzie w ciągu najbliższych 3 lat. Spodziewamy się, że roboty zakończą się w 2014 roku.

- Odcinki, które będą modernizowane wskazywały spółki, działające na terenie portu - mówi wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia Władysław Lisewski. - Mamy pełną inwentaryzację, z której wynika, że niektóre tory trzeba wymienić zupełnie, inne trzeba zmodernizować, głównie trzeba wzmocnić podłoże. W wielu przypadkach trzeba wymienić podkłady.

Inwestycja ma być tak prowadzona, aby nie dopuścić do przerw w działalności portu. - To bardzo skomplikowane, bo jednocześnie musi być skoordynowane z drogami, a te też wymieniamy i też budujemy nowe. Te węzły skrzyżowań muszą być prowadzone w tym samym czasie przez obie strony, więc stopień złożoności jest duży - tłumaczy Lisewski.

Dwie trzecie kosztów modernizacji torów w porcie pokryje Unia Europejska. O kontrakt zabiegało 8 firm. Na przetargu zaoszczędzono około 20 procent wartości inwestycji.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter