Nową i bezpośrednią linię kontenerową, na trasach prowadzących z portów trójmiejskich do brytyjskich, uruchomiła duńska firma operatorska Unifeeder A / S. Kontenery na tej linii będą przewożone statkami dowozowymi, bez zawijania po drodze do innych portów europejskich, jak to było dotychczas.
Unifeederjest wiodącym operatorem ładunków kontenerowych w Europie. Obsługują je nieduże kontenerowce pływające na liniach dowozowych, z dużych do małych portów regionu północnoeuropejskiego i na krótkich trasach, w ramach żeglugi bliskiego zasięgu.
Nowe połączenie z Wielką Brytanią obsługuje Bałtycki Terminal Kontenerowy - BCT w porcie gdyńskim. Z pierwszymi kontenerami, przeznaczonymi dla odbiorów brytyjskich, statek Merwedijk wypłynął z tego terminalu 17 marca. Bezpośrednie połączenie portów trójmiejskich z brytyjskimi znacznie zmniejszy koszty, jakie muszą ponosić operatorzy, gdy na liniach żeglugowych jest kilka zawinięć.
- Na zmianie tras kontenerowców, które omijać będą porty pośrednie, skorzystają nie tylko wszystkie strony wymiany handlowej, ale także miasto Gdynia - stwierdził Krzysztof Szymborski, prezes BCT. – Mam nadzieję, że to pierwszy krok w kierunku zwiększania liczby takich połączeń.
Unifeeder funkcjonuje na brytyjskim rynku od ubiegłego roku. Obecnie obsługuje trzy nowe linie żeglugowe. W tym tygodniu uruchomi czwartą, z uwzględnieniem Gdańska i Gdyni.
Jacek Sieński{jathumbnail off}
Porty, logistyka
Bezpośrednio do portów brytyjskich
21 marca 2011 |
Źródło:
