Porty, logistyka
Nową i bezpośrednią linię kontenerową, na trasach prowadzących z portów trójmiejskich do brytyjskich, uruchomiła duńska firma operatorska Unifeeder A / S. Kontenery na tej linii będą przewożone statkami dowozowymi, bez zawijania po drodze do innych portów europejskich, jak to było dotychczas.

Unifeederjest wiodącym operatorem ładunków kontenerowych w Europie. Obsługują je nieduże kontenerowce pływające na liniach dowozowych, z dużych do małych portów regionu północnoeuropejskiego i na krótkich trasach, w ramach żeglugi bliskiego zasięgu.

Nowe połączenie z Wielką Brytanią obsługuje Bałtycki Terminal Kontenerowy - BCT w porcie gdyńskim. Z pierwszymi kontenerami, przeznaczonymi dla odbiorów brytyjskich, statek Merwedijk wypłynął z tego terminalu 17 marca. Bezpośrednie połączenie portów trójmiejskich z brytyjskimi znacznie zmniejszy koszty, jakie muszą ponosić operatorzy, gdy na liniach żeglugowych jest kilka zawinięć.

- Na zmianie tras kontenerowców, które omijać będą porty pośrednie, skorzystają nie tylko wszystkie strony wymiany handlowej, ale także miasto Gdynia - stwierdził Krzysztof Szymborski, prezes BCT. – Mam nadzieję, że to pierwszy krok w kierunku zwiększania liczby takich połączeń.

Unifeeder funkcjonuje na brytyjskim rynku od ubiegłego roku. Obecnie obsługuje trzy nowe linie żeglugowe. W tym tygodniu uruchomi czwartą, z uwzględnieniem Gdańska i Gdyni.


Jacek Sieński{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter