Porty, logistyka
Wczoraj (1 grudnia) w świnoujskim porcie zakończył się rozładunek statku OBO (ropo-rudo-masowiec) SKS Tanaro – jednego z nielicznych, jeśli nie pierwszego w historii, stutysięcznika obsłużonego w tym porcie.

Statek do Świnoujścia wszedł w sobotę, 27 listopada, przywożąc w swoich ładowniach 78 000 ton węgla z USA. Importowany węgiel, w większości z USA, to obecnie główny ładunek obsługiwany przez Port Handlowy Świnoujście. Należący do norweskiego armatora SKS Tankers (grupa Kristian Gerhard Jebsen Skipsrederi) SKS Tanaro został zbudowany w 1999 roku w Korei, statek o długości 244 metrów i szerokości 44 metrów dysponuje nośnością 109 787 ton. Jak przystało na jednostkę OBO jest przystosowany do przewozu zarówno ładunków płynnych (głównie surowej ropy naftowej) jak również ładunków masowych. Umożliwiają to ładownie wyposażone w specjalnie uszczelnione pokrywy ładunkowe, co pozwala na ich przekształcenie w zbiorniki do przewozu ładunków płynnych, a także zainstalowane rurociągi i pompy do obsługi ładunków płynnych.


SKS Tanaro kończy rozładunek w Świnoujściu. Foto: AW/PortalMorski


{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7053 3.7801
EUR 4.2245 4.3099
CHF 4.51 4.6012
GBP 5.0151 5.1165