W gdyńskim porcie zakończyły się już prace przy budowie nowego, dwupoziomowego stanowiska do obsługi statków ro-ro. W środę inwestycja przy nabrzeżu Rumuńskim oddana została do użytku. Nowe stanowisko służyć będzie do obsługi statków typu Star armatora Finnlines.
Używana konstrukcja rampy górnej o wadze ponad 800 ton została zakupiona z portu Helsinki w Finlandii.
- Demontaż rampy i jej transport z Helsinek zostały zrealizowane w okresie od lutego do kwietnia przez Portowy Zakład Techniczny SA - informuje Beata Ostrowska z działu public relations Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. - Od momentu sprowadzenia rampy do gdyńskiego portu trwały sukcesywnie prace nad konstrukcjami stalowymi, polegające na ich adaptacji do naszych potrzeb. Roboty budowlane w terenie rozpoczęły się w sierpniu, czyli niezwłocznie po uzyskaniu pozwolenia na budowę.
Generalnym wykonawcą budowy rampy przy nabrzeżu Rumuńskim była spółka Hydromega z Gdyni. To dokładnie ta sama firma, która kilka lat temu wybudowała rampę górną dla obsługi promów Stena Line przy nabrzeżu Helskim II. Na okres prowadzonych robót obsługę statków Finnlines, które zawijają do Gdyni od czerwca ub.r., przeniesiono na rampę "B" przy nabrzeżu Stanów Zjednoczonych.
Nowe stanowisko ro-ro stanowi ważny element rozwoju idei sieci autostrad morskich, w której port gdyński odgrywa coraz bardziej istotną rolę. Wynika ona nie tylko z połączeń do Finlandii i Niemiec, ale także z mającego już 15-letnią tradycję promowego połączenia na linii Gdynia - Karlskrona.
Szymon Szadurski{jathumbnail off}
Porty, logistyka
Gdynia: Nowa rampa do obsługi statków ro-ro
02 grudnia 2010 |
Źródło:
