Porty, logistyka
Dwie nowoczesne kołowe suwnice placowe typu Kalmar RTG (rubber tyred gantry) uruchomiono w środę, po zmontowaniu i próbach technicznych, w wielkim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym. Dostarczyła je pod koniec stycznia fińska firma Kalmar Industries.

Port
Jedna z nowych, nowoczesnych suwnic placowych, które uruchomiono w terminalu DCT
(© Grzegorz Kołodziej / DCT Gdańsk SA)

Suwnice usprawniają funkcjonowanie terminalu, w którym obsługiwanych jest coraz więcej kontenerów.

W 2008 roku obsłużono w DCT 118 tys. TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, a w ubiegłym roku - niemal 180 tys. TEU. Po włączeniu w styczniu przez Maersk Line, światowego potentata w przewozach kontenerowych, terminalu DCT do stałej linii łączącej porty zachodnioeuropejskie z dalekowschodnimi, przeładunki znacznie wzrosły.

Grzegorz Kołodziej z Działu Handlowego DCT Gdańsk SA przekazał, że w lutym w DCT przeładowano prawie 24,3 tys. TEU. Wynik ten plasuje go na pierwszym miejscu wśród polskich terminali kontenerowych. Aby podołać obsłudze kontenerów, spółka DCT inwestuje w nowe urządzenia przeładunkowe. Jednym z nich jest zakupione właśnie i włączone do eksploatacji, nowoczesne urządzenie Actiw LoadPlate, służące do załadunków towarów do kontenerów. Korzystają z niego już pierwsi klienci. Zakończono też uruchamianie dwóch suwnic RTG Kalmar, które pomyślnie przeszły próby obciążeniowe.

Suwnice RTG Kalmar mogą obsługiwać bloki kontenerów o szerokości 7 rzędów i wysokości 5 warstw. Są one wyposażone m.in. w systemy stabilizujące kontenery.


Jacek Sieński
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter