Rosną przeładunki w wielkim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym.
W 2008 roku załadowano i wyładowano w nim ze statków 118 tys. TEU, czyli kontenerów 20- stopowych, a w ubiegłym roku - niemal 180 tys. TEU. Nowe połączenie Gdańska z portami dalekowschodnimi, przez Mearsk Line, powoduje, że przeładunki nadal się zwiększają.
Aby podołać obsłudze rosnącej liczby kontenerów, terminal inwestuje w nowe urządzenia przeładunkowe. W ubiegłym roku spółka DCT zamówiła w fińskiej firmie Kalmar dwie nowoczesne kołowe suwnice placowe typu RTG E, o unosie do 40 ton każda, służące do układania kontenerów na placach składowych. Mogą one układać kontenery w blokach o szerokości po 7 rzędów i w pięciu warstwach. Suwnice będą wyposażone w zautomatyzowany system Kalmar Smartrail, umożliwiający sterowanie i weryfikowanie pozycji kontenera w bloku.
Ich dostawa ma nastąpić do końca kwartału.
W 2008 roku załadowano i wyładowano w nim ze statków 118 tys. TEU, czyli kontenerów 20- stopowych, a w ubiegłym roku - niemal 180 tys. TEU. Nowe połączenie Gdańska z portami dalekowschodnimi, przez Mearsk Line, powoduje, że przeładunki nadal się zwiększają.
Aby podołać obsłudze rosnącej liczby kontenerów, terminal inwestuje w nowe urządzenia przeładunkowe. W ubiegłym roku spółka DCT zamówiła w fińskiej firmie Kalmar dwie nowoczesne kołowe suwnice placowe typu RTG E, o unosie do 40 ton każda, służące do układania kontenerów na placach składowych. Mogą one układać kontenery w blokach o szerokości po 7 rzędów i w pięciu warstwach. Suwnice będą wyposażone w zautomatyzowany system Kalmar Smartrail, umożliwiający sterowanie i weryfikowanie pozycji kontenera w bloku.
Ich dostawa ma nastąpić do końca kwartału.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.