Porty, logistyka
Już 15 października rozpocznie się budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Prace powinny zakończyć się do maja 2012 roku.

18-kilometrowa droga ekspresowa z 6 węzłami, 10 wiaduktami, mostem nad Motławą i długą prawie na 3 km estakadą kosztować będzie 1,13 mld zł. Wykonawcami jest konsorcjum firm Wakoz i Bilfinger Berger. We wtorek, w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podpisano z nimi umowę w tej sprawie.

Obie firmy podzielą się obowiązkami. BB wykona większość obiektów inżynieryjnych, natomiast Wakoz zajmie się robotami ziemnymi i drogowymi.

Pierwsza z firm dała się poznać z dobrej strony podczas prac ziemnych pod budowę Baltic Areny. A od poniedziałku jakość i doświadczenie Wakozu jest weryfikowane przy budowie ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Nowatorów i Budowlanych.

Pierwsze prace polegać będą na wymianie ogromnej ilości gruntu pod przyszłe podpory długiej estakady. - Estakada o długości 2,8 km będzie najdłuższym obiektem mostowym w Polsce - mówi Mateusz Gdowski z firmy Bilfinger Berger. - To bardzo ciekawy podwieszany most, wymagający wzmocnienia gruntu na terenie Żuław.

POG jest jedną z najbardziej wyczekiwanych i kosztownych inwestycji drogowych w Trójmieście. Gdy powstanie, połączy istniejącą Obwodnicę Trójmiasta z prowadzącą do Warszawy drogą krajową S7. Mniej więcej w połowie jej długości połączy się z nią Trasa Sucharskiego, której budowa planowana jest na lata 2011 – 2013. Dzięki temu połączeniu możliwy będzie dojazd do portu z pominięciem centrum miasta oraz do ul. Nowej Słowackiego i dalej do lotniska.


Michał Brancewicz
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter