Po licznych informacjach prasowych alarmujących, że w rejonie przyszłego gazoportu planowana jest także budowa terminalu chemicznego, głos zabrał rzecznik Zarządów Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.
Wizualizacja gazoportu i terminalu LNG
ZMPSiŚ „nie planuje lokalizacji terminalu chemicznego w Świnoujściu” - poinformował w komunikacie Wojciech Sobecki.
„Informacja dotycząca możliwości budowy terminalu pochodzi z dokumentu, którego nie jesteśmy autorami i została na naszej stronie internetowej jedynie przytoczona”.
Budowa portu zewnętrznego i terminalu LNG ma być prowadzona „zgodnie z wcześniejszymi założeniami”. Ale - dodaje - „dziś, bardzo trudno dokładnie sprecyzować, jakiego typu przeładunki będą realizowane w porcie zewnętrznym w Świnoujściu”, ma to zależeć przede wszystkim od potrzeb zgłaszanych przez kontrahentów.
”Konkretne rozmowy na ten temat będą mogły rozpocząć się najwcześniej w roku 2012” - czytamy.
Kierownictwo portu tłumaczy, że prowadzi „otwartą politykę informacyjną”. „Jako pierwszy w Polsce inwestor stworzyliśmy możliwość zapoznania się z raportem oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie nabrzeża w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. Postanowiliśmy zapewnić kompletny wgląd w treść raportu za pośrednictwem specjalnie stworzonego w tym celu portalu konsultacji społecznych: http://www.portzewnetrzny.pl/.”
Porty, logistyka
Świnoujście: rzecznik portów nt. terminalu chemicznego
11 marca 2009 |
Źródło:
ZASTANÓWCIE SIE TERAZ CZY TO NIE PRZYPADEK ZE TERAZ KIDY PORT PÓLNOCNY MA MIEĆ KLUCZOWE ZNACZENIE ZOSTAJE SPRZEDANY
"Sea-Invest" w "Porcie Północnym"
04.11.2008
Belgijska spółka "Sea-Invest", poprzez swą spółkę zależną "Sea-Invest Polska" - podał w oficjalnym komunikacie prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Przeładunkowo-Składowego "Port Północny" Sp. z o.o. Jacek Klimczak - weszła w posiadanie pakietu większościowego tej firmy.
"PP", zatrudniający 250 osób, prowadzi w Porcie Gdańsk terminal przeładowujący węgiel energetyczny i koksujący jedynie na eksport oraz paliwa płynne. Grupa "Sea-Invest" specjalizuje się w eksploatacji terminali portowych obsługujących zarówno masowe ładunki suche, jak i płynne, ale także drobnicę - konwencjonalną i przeładowywaną w technologii ro-ro. Działa w 23 portach europejskich oraz w Afryce. 5 tysięcy pracowników przeładowuje 120 milionów ton towarów rocznie.
Belgowie zamierzają stworzyć w "Porcie Północnym" centrum dystrybucyjne dla całego obszaru Morza Bałtyckiego. Dzięki możliwości cumowania statków o zanurzeniu do 15 metrów (jednostek typu Baltimax) i planowanym inwestycjom chcą zaoferować swym klientom (zarówno w eksporcie, jak i imporcie) usługi najwyższej jakości i opłacalności.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.