Porty, logistyka
Każdy przetarg będzie obejmował zaprojektowanie i budowę fragmentu trasy

Po klęsce rozmów z koncesjonariuszami rząd postanowił podzielić 91 km trasy A2 spod Łodzi do Warszawy na pięć mniejszych odcinków. Każdy przetarg będzie obejmował zaprojektowanie i budowę fragmentu trasy.

Zdaniem Budimeksu podział budowy A2 Łódź - Warszawa na pięć odcinków to szaleństwo. Gdyby były gotowe plany, to można dzielić i szukać mniejszych wykonawców. Ale w systemie „zaprojektuj i zbuduj" to nie ma kompletnie sensu.

Tymczasem GDDKiA przekonuje, że podzielenie odcinków pozwoli zaprosić do przetargu więcej firm. Liczba odcinków uzależniona jest od liczby węzłów, tak by gotowe fragmenty trasy mogły być od razu oddawane do użytku. W osobnym przetargu GDDKiA planuje wybrać firmę zarządzającą budową już na etapie powstawania projektu, która potem ma koordynować prace wszystkich wykonawców.

Według Jerzego Polaczka problemem będzie źródło finansowania. Niezależnie od tego, w jakim systemie będzie budowana A2, i tak nie powstanie wcześniej niż w drugiej połowie 2013 roku. Odcinek nie był dotąd ujęty w rządowym planie budowy dróg, bo środki nań miał pozyskać koncesjonariusz. Europejski Bank Inwestycyjny obiecał 50 proc. potrzebnej kwoty.

źródło:
www.rp.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter