Porty, logistyka
Studium wykonalności dotyczące stałej przeprawy w Świnoujściu wymaga poprawek. Niemiecka firma PTV wskazała różne błędy i nieścisłości w dokumencie. W podsumowaniu stwierdziła jednak, że zawartość studium wykonalności jest zgodna z zasadami przewidzianymi dla projektów infrastruktury drogowej do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej.


Tunel nie rozwiąże problemu ludzi, którzy nie mają samochodów. Nadal będą pływać promami - bądź zdani zostaną na autobusy. Wspomina o tym niemiecka firma PTV, która weryfikowała studium wykonalności stałej przeprawy.

W uwagach merytorycznych możemy wyczytać m.in., że model należy rozszerzyć na obszar terenów przylegających do miasta i mających wpływ na natężenie ruchu - jak Ahlbeck i Heringsdorf.

Specjaliści z Niemiec wskazują także, że autorzy studium nie podjęli w opracowaniu tematu ruchu pieszego i rowerowego dla rozwiązania tunelowego.

- Mobilność mieszkańców zostanie w wybranym wariancie znacznie ograniczona - twierdzą specjaliści z PTV. - Może spowodować to wzmożenie ruchu samochodowego, na niekorzyść podróży pieszych i rowerowych. Dodatkowo część mieszkańców będzie zmuszona do zakupu biletów komunikacji miejskiej. W opracowaniu brak jest analizy sytuacji ruchowej w mieście po oddaniu do użytku gotowej inwestycji.

Oprócz uwag merytorycznych są także uwagi związane z edycją. Według Niemców część informacji podanych w tekście jest niezrozumiała, a sprawdzenie wiarygodności niektórych danych jest wręcz niemożliwe.

W podsumowaniu jednak można już wyczytać, że zawartość studium wykonalności jest zgodna z zasadami przewidzianymi dla projektów infrastruktury drogowej do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej. Wszystkie błędy mają być poprawione.

- Studium sprawdzane było trzytorowo: przez Urząd Miasta Świnoujścia, Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz właśnie przez firmę PTV. Wszelkie wypatrzone przez te trzy jednostki nieścisłości będą poprawione. Elementem wniosku o dofinansowanie z Unii Europejskiej jest także studium wykonalności. Wniosek, który trafi do Komisji Europejskiej na pewno będzie prawidłowo sporządzony - mówi Grzegorz Dziedzina z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.

Bartosz TURLEJSKI
0 Co za bezczelność
Niemcy winni się zająć niemieckimi sprawami Myśle że nikogo w Polsce nie intreresują uwagi Niemców
27 luty 2009 : 16:31 jan | Zgłoś
0 Tunel
Niestety nie ma pan Jan racji. Niemcy do projektu tunelu podchodzili juz w latach 30 i 40 ubieglego wieku . Maja duze doswiadczenie w budowie tuneli na swoim terenie. A wyspa Uznam jest tylko w 1|4 powierzchni terytorium Polski i udzial w ruchu obywateli Niemiec bedzie znaczacy. Nie obrazajmy sie na te uwagi - nie sa zlosliwe.
27 luty 2009 : 17:46 Autsajder | Zgłoś
0 tunel
Od przeszło 10 lat tunelem zajmują się politycy, mamiąc ludzi, że oni załatwią przyłączenie lewobrzeża miasta do Polski. Dzięki temu w kolejnych trzech edycjach wyznawcy tunelu wjeżdżali do ratusza. To, że most, to że grobla przez zalew są lepszymi i znacznie tańszymi rozwiązaniami dla wszystkich w tym pieszych i rowerzystów - nie ma znaczenia. Tunel jest na fali i tylko to się liczy. Fakt, że Niemcy wytykają nam podstawowe błędy świadczy tylko o tym, że mam w 100%
racją.
28 luty 2009 : 11:07 szymek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter