Offshore

Program morskiej energetyki wiatrowej w Polsce stwarza niepowtarzalne szanse do rozwoju m.in. krajowej branży żeglugowej oraz stoczniowej. Polski Rejestr Statków rozumiejąc wagę tego programu przygotował raport wskazujący na potrzebę utworzenia w Polsce podmiotu (operatora, armatora), który wykorzystując flotę specjalistycznych statków będzie świadczył różnego rodzaju usługi na rzecz budowy i eksploatacji morskich farm wiatrowych.

Specjalistyczne statki na potrzeby instalacji oraz serwisowania morskich turbin wiatrowych są w stanie wybudować polskie stocznie produkcyjne.

Należy podkreślić, że statki do instalacji wiatraków na morzu, już wybudowane przez polskie stocznie w ostatnich kilku latach, są zaangażowane w projekty rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Europie Zachodniej - wskazuje Dariusz Rudziński, członek Zarządu PRS SA.

Co jest szczególnie ważne, narodowy operator floty instalacyjnej, wybudowanej w polskich stoczniach, przyczyni się do istotnego zwiększenia krajowego udziału w łańcuchu dostaw towarów i usług na rzecz morskich farm wiatrowych posadowionych w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej na Bałtyku.

RAPORT

Chcąc przybliżyć i przedyskutować zawartość raportu PRS organizuje w tym tygodniu bezpłatne webinarium dla wszystkich zainteresowanych tematem MEW. Do udziału w charakterze prelegentów zaproszono przedstawicieli Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej, Lotos Petrobaltic, stoczni Crist i stoczni Remontowa Shipbuilding oraz Grupy Przemysłowej Baltic. Więcej szczegółów niebawem.

rel (PRS SA)

Fot.: Piotr B. Stareńczak

-1 -
Przeczytalem z ciekawoscia, ale jestem troche zawiedziony. Duzo o LPB i nic o innych polskich firmach zajmujacych sie badaniami dna morskiego. Nie ma tez wyjasnienia dlaczego Crist nie budowal podobnych jednostek sluzacych MEW po 2016.
15 marzec 2021 : 15:37 Pampa | Zgłoś
+5 Ten raport nie zajmuje sie badaniem dna morskiego
A opisem tego co dotyczy statkow przy okazji rozwoju takich farm. PRS to Polski Rejestr Statkow i zajmuja sie statkami. Statki badawcze sa wspomniane. Opisali LPB bo zdaje sie tylko oni maja szanse stac się armatorem statków do obsługi tych wiatraków. Co do Crista, zdaje się PRS nie zajmuje sie kontraktowaniem statkow dla firm prywatnych. Crista pytaj czemu nie zbudowali wiecej albo tych co u nich nic wiecej nie zamowili. Ogolnie dziwne masz oczekiwania.
15 marzec 2021 : 17:18 Dziaders | Zgłoś
0 bo już za późno...
...bo na budowę takich jednostek jest już ZA PÓŹNO dla naszych farm wiatrowych;
badania tego rodzaju odbywają się już od przynajmniej dwóch lat, o czym informowali niejednokrotnie tutaj, na tym portalu, zresztą innyi też...
są conajmniej dwa-trzy statki powiązane z polskimi armatorami, które już takie badania wykonywały - Imor, Sylur i nie pamiętam nazwy trzeciego - chyba firmy MEWO.
16 marzec 2021 : 08:10 deepsea | Zgłoś
+2 PRS nie jest od kontraktacji...
PRS obsługuje wszelkie statki - w tym zarówno armatorów państwowych, jak i prywatnych, polskich i zagranicznych, ale PRS NIE zajmuje się kontraktowaniem statków w ogóle, a nie tylko dla firm prywatnych.
16 marzec 2021 : 08:16 deepsea | Zgłoś
+2 bo widocznie nie jest konkurencyjny...
wszystkie tego typu jednostki po 2016 roku budowano oraz są obecnie zamówione: jedną w Chorwacji (dla byłego klienta Crista) oraz na Dalekim Wschodzie, głównie w Chinach.
16 marzec 2021 : 08:14 deepsea | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter