Artykuły

Przekop Mierzei Wiślanej należy odłożyć o dwa, trzy lata, a pieniądze na tę inwestycję przekazać m.in. na służbę zdrowia - ocenił we wtorek kandydat KO na prezydenta Rafał Trzaskowski. Dodał, że dla polskiej gospodarki lepsze od przekopu są inwestycje infrastrukturalne.

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Polski, prezydent Warszawy był pytany w Radiu Zet, czy sprzeciwia się przekopowi Mierzei Wiślanej.

Rozmawiając z ludźmi, wiem, co jest dla ludzi najważniejsze i dlatego mówię: opóźnijmy tę inwestycję o dwa czy trzy lata, jak się już skończy COVID na 100 proc., i przekażmy te pieniądze na specjalną poduszkę finansową dla tych wszystkich, którzy mogą utracić pracę; przekażmy te pieniądze na premie dla pielęgniarek, lekarzy, bo tych pieniędzy nie ma, przekażmy te pieniądze na szpitale - odpowiedział Trzaskowski.

Podkreślił też, że PiS nie realizuje tej inwestycji, natomiast służy ona wyłącznie temu, by - jak mówił - "dawać olbrzymie pieniądze swoim koleżankom i kolegom z partii". "Dzisiaj płaci się setki tysięcy złotych ludziom za to, że pilnują pustego pola czy plaży, na której leżą dwie beczki, dlatego że te inwestycje nie postępują" - przekonywał.

Trzaskowski zaznaczył, że nie jest przeciwnikiem przekopowi Mierzei Wiślanej, ale należy odłożyć go w czasie.

A później, jak wyjdziemy z kryzysu gospodarczego, jeżeli PiS będzie dalej rządził i uważał, że to jest największa priorytetowa inwestycja, to będzie mógł ją realizować - dodał.

Pytany o to, czy przekop Mierzei Wiślanej nie będzie jednak korzystny dla rozwoju gospodarczego, Trzaskowski odpowiedział, że lepsze są inwestycje infrastrukturalne, także te samorządowe, które tworzą o wiele więcej miejsc pracy.

Przekop Mierzei Wiślanej, gdzie wycina się setki, tysiące drzew, to nie jest taka inwestycja, która napędza gospodarkę - ocenił.

Pod koniec maja - w ramach budowy przekopu na Mierzei Wiślanej - rozpoczęła się budowa sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. To część dużej inwestycji, jaką jest budowa kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km; ma mieć głębokość 5 m. Docelowo kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r.

nno/ wj/

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6585 3.7325
EUR 4.2289 4.3143
CHF 4.4926 4.5834
GBP 4.9553 5.0555