Inne

W ramach specjalnego rejsu, umożliwiającego powrót do domu obywatelom krajów nadbałtyckich, do terminalu AB Klaipėda Stevedoring Company (KLASCO) w Kłajpedzie zawinął wczoraj wieczorem, tj. 18 marca, prom Baltivia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Z terytorium Niemiec zabrał niemal 200 pasażerów.

Wczoraj terminal ro-ro KLASCO w Kłajpedzie przyjął specjalny rejs promem ropax Baltivia z Sassnitz. Na pokładzie znajdowali się ci, którzy utknęli na granicy polsko-niemieckiej po decyzji rządu polskiego spowodowanej stanem zagrożenia epidemiologicznego. Specjalny rejs zrealizowano w ramach porozumienia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA – Polferries, Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

- Ze względu na ogłoszoną pandemię, uruchomione połączenie stanowi swego rodzaju most dla obywateli krajów nadbałtyckich i najbezpieczniejszą formę tranzytu dla mieszkańców krajów sąsiednich - czytamy w komunikacie Polferries.

Podróż promem z Niemiec do Litwy trwa około 18 godzin. Z terytorium Niemiec przetransportowano 192 pasażerów oraz ponad 100 samochodów. Jak poinformował nas armator, była to pomoc jednorazowa, ale jeżeli będzie taka potrzeba w przyszłości, również pomoże: "Jest to nasz mały wkład w walce z COVID-19".

Prom Baltivia na co dzień pływa na trasie Świnoujście-Ystad. Został zbudowany w 1981 roku w szwedzkiej stoczni Kalmar Varv. W roku 2002 dokonano gruntownej modernizacji promu. W barwach Polferries pływa oficjalnie od 15 stycznia 2007 roku. Na pokładach ładunkowych prom pomieści jednorazowo około 80 samochodów ciężarowych o długości 17 m, w tym również ładunków niebezpiecznych oraz dodatkowo 30 samochodów osobowych. Dla pasażerów przeznaczonych jest 250 miejsc.

AL, z mediów, rel (Polferries)

Komentarze   

+6 dofinansowanie bankruta
I znalazł się pretekst i znowu uda się dosypać publicznego grosza do wiecznie niewydolnej firmy, zarządzanej jak w najlepszych latach komuny i nie będącej w stanie funkcjonować bez dotacji.
19 marzec 2020 : 17:24 danuta Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 statek ruina
Baltivia - 40-sto letni zardzewiały obraz potęgi Polferries, wstyd i pośmiewisko Bałtyku
19 marzec 2020 : 22:28 chief Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-9 Balti
Stary ale jary, wszystko przepłynie i z wszystkim jak widać
19 marzec 2020 : 22:48 Hh Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Bezpieczeństwo
Ciekawe tylko dlaczego inni budują i eksploatują nowe promy działając na tym samym bałtyckim rynku, a PŻB funduje swoim pasażerom komfort i bezpieczeństwo rodem z lat 80-tych ?????
20 marzec 2020 : 08:19 safety Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Promy Steny są starsze.
Promy Stena Spirit i Stena Vision na linii Gdynia-Karlskrona są STARSZE od Baltivii.
20 marzec 2020 : 13:06 moonshine Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 No chyba niestety nie
Stena Vision rocznik młodszy o lat 7(nie dużo ale jednak), a Spirit równolatek ale nie starszy.
Niestety starocie PŻB powodują to, że inni armatorzy nie muszą na polskim rynku konkurować nowościami i daja na linie do Polski swoje najgorsze statki
20 marzec 2020 : 21:25 profesor Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-8 Komentary
A poco tak narzekacie??? typowi narzekacze, zabrali ludzi w potrzebie to super, ciekawe jak wy byście tkwili na granicy i czekali na pomoc ?
20 marzec 2020 : 16:28 SDDD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-10 I co wy na to
Łatwo pisać iszkalować pływam tymi promami i nic strasznego sięnie dzieje akażda pomoc jest potrzebna dobrze że na to się zdecydował rząd
20 marzec 2020 : 20:36 Bogusław Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Jak już pisać to gramatycznie , Boguś
Boguś jak już musisz pisać to mów bo oczy bolą jak się czyta taka niechlujną wypowiedz, pozdrawiam
20 marzec 2020 : 21:29 Ortografia Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1