Inne

Laboratorium automatyzacji procesów logistyczno-produkcyjnych otwarto w piątek w Akademii Morskiej w Szczecinie. Ma zapoznać studentów z nowoczesnymi technologiami stosowanymi m.in. w halach produkcyjnych.

"To wielkie święto uczelni – nowy wydział, nowe laboratorium – to są kierunki, które chcemy wspierać" – powiedział w piątek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, który dokonał pierwszego oficjalnego uruchomienia maszyn. Roboty symulowały układanie ładunków w paletach w procesie produkcji.

Laboratorium automatyzacji procesów logistyczno-produkcyjnych powstałe na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Transportu Akademii Morskiej w Szczecinie ma pozwolić studentom poznać nowoczesne technologie, które stosowane są w przemyśle i procesach logistycznych. Laboratorium ma też być zapleczem prac badawczych, ważnych dla ulepszania procesów produkcji i rozszerzenia współpracy wydziału z biznesem.

"Mamy tu do dyspozycji przede wszystkim proces paletyzacji ładunków w miniaturowej wersji. Robot, który się tu znajduje, wykorzystywany jest w halach produkcyjnych. W zależności od tego, jak jest skonfigurowany, może być robotem spawającym, malującym, do obróbki, skrawania itp." – powiedział PAP opiekun laboratorium Artur Kujawski z Instytutu Inżynierii Transportu Akademii Morskiej w Szczecinie. Dodał, że studenci będą w laboratorium poznawać całość procesu, nauczą się budowy poszczególnych elementów maszyn, a także samodzielnego programowania urządzeń.

W laboratorium znajdują się roboty przemysłowe i symulator linii produkcyjnej wraz z wizyjnym systemem rozpoznawania ładunków. Przedsięwzięcie zostało sfinansowane ze środków Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Akademii Morskiej w Szczecinie to jednostka interdyscyplinarna. Skupia naukowców z zakresu nauk ekonomicznych, technicznych i logistyczno-transportowych. Wydział współpracuje też z firmami z branży morskiej, transportowej i logistycznej.

autorka: Elżbieta Bielecka

1 1 1 1

Źródło: