Inne

Wprowadzanie do portu największych żaglowców świata to nie tylko skomplikowana logistycznie operacja, ale też piękny, niepowtarzalny spektakl, z wielkim zainteresowaniem obserwowany przez widzów na każdym jego etapie.

Jako pierwszy z wielkich dopłynął do Szczecina brazylijski żaglowiec Cisne Branco. Siedov wymagał asysty trzech holowników Fairplay Towage Polska - podobnie jak inne wielkie żaglowce przed zacumowaniem został obrócony o 180 stopni i zacumowany do nabrzeża u stóp Wałów Chrobrego dziobem w kierunku wyjścia z portu. Jeden z holowników wspomagał tę operację, dopychając jednostkę do nabrzeża burta w burtę. Operacja wymagała wielkiej precyzji –przy tak wielkiej liczbie goszczących w Szczecinie jachtów, organizatorzy The Tall Ship Races 2017 gospodarują miejscem przy nabrzeżach bardzo oszczędnie. Wszystko zakończyło się pomyślnie i krótko po zacumowaniu na pokłady jachtów weszli pierwsi zwiedzający. 

Zgodnie z porządkiem wyjścia statków z portu po zakończeniu imprezy holowniki Fairplay Towage Polska gotowe będą do odcumowania jednostek i wyprowadzenia ich z portu we wtorek 8 sierpnia od godz. 7.00.

Fairplay Towage Polska świadczy usługi holowania wewnętrznego w portach: Gdynia, Szczecin, Świnoujście, Police oraz holowania morskiego (również zewnętrznych ładunków ponadgabarytowych i kadłubów), ratowania mienia na morzu oraz transportu morskiego i śródlądowego. Na zlecenie Szczecińskiego Urzędu Morskiego spółka odpowiada za akcję lodołamania na torach podejściowych, torze wodnym Świnoujście-Szczecin, kotwicowiskach, polach refulacyjnych i obrotnicach.

Spółka dysponuje siedemnastoma holownikami o mocy od 800 do 4500 kM, dwoma pchaczami oraz pontonami transportowym o nośności do 1200 ton. Zarządza nabrzeżami w Szczecinie (nabrzeże Warsztatowe) i Świnoujściu (nabrzeże Władysława IV).

Spółka powstała w wyniku przekształcenia firm Port-Hol S.A., oraz WUŻ Gdynia, i przejęcia części działalności w zakresie usług portowych od spółki Project Żegluga Sp. z o.o. w Szczecinie. 

rel

Fot. Fairplay Towage Polska

0 Co to jest?
Na zdjęciach są fragmenty żaglowców i holowniki w całości. Mnie i wielu moim znajomym wydawało się, że The Tall Ship's Races to święto żeglarstwa okazało się, że to promocja holowników. Brawo Portal Morski !!!
06 sierpień 2017 : 21:25 Żeglarz | Zgłoś
+2 To jest piękno TSR 2017
Trudno na zdjęciach, ilustrujących holowanie wielkich żaglowców przed dwa lub trzy holowniki, uniknąć zdjęć holowników. Największe jachty mogły wpłynąć do Szczecina m.in. dzięki wsparciu załóg holowników, pilotów, asysty policji wodnej, pracy jednostek podległych urzędowi morskiemu itd. To ich praca złożyła się na sukces tegorocznego finału TSR. Wszystko zagrało, jak w szwajcarskim zegarku. Cieszmy się tym...
07 sierpień 2017 : 08:30 . | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0568 4.1388
EUR 4.3073 4.3943
CHF 4.6015 4.6945
GBP 5.1886 5.2934

Newsletter