Inne

Koło naukowe meteorologiczno-oceanograficzne METOC zaprasza na wykład pt. "Znaczenie meteorologii dla żeglugi. Wybrane wypadki morskie zaistniałe w złych warunkach hydrometeorologicznych w roku 2015". 

Spotkania studenckiego koła naukowego METOC i wykłady są otwarte dla społeczności akademickiej i osób zainteresowanych tematyką poruszaną w ramach pracy koła naukowego. Podczas spotkania omówione zostaną wypadki morskie: cementowca Cemfjofd, który miał miejsce w dniu 2 stycznia 2015 r. w Pentland Firth oraz kontenerowca El Faro, który zatonął kilka miesięcy temu, tj. 1 października br. w pobliżu wysp Bahama w huraganie Joaquin. 

Czytaj też: Zaginęło siedmiu Polaków z załogi cementowca przewróconego u wybrzeży Szkocji [aktualizacja] | Znaleziono dalsze koła i kamizelki ratunkowe prawdopodobnie z zaginionego statku ro-ro El Faro z częściowo polską załogą

Wydarzenie zaplanowano na środę, 9 grudnia na godz. 15.30 w laboratorium meteorologiczno-oceanograficznym (sala 105/7). Wykład poprowadzi kadm. w st. spocz. dr inż. Czesław Dyrcz. 

rel (Akademia Marynarki Wojennej)

+3 czy tylko warunki pogodowe?
Najbezpieczniejszym środowiskiem dla statku zdolnego do żeglugi jest morze,pelne morze.Co ma zrobić kapitan,którego 30/40 letni statek otrzymuje świadecto klasy,a który przy napotkaniu ''niekorzystnych''warunków pogodowych ulega destrukcji,tak jak Cemfjord,El Faro,czy kilkanaście lat wcześniej Prestige.Szczególnie ten ostatni wypadek,który spowodował katastrofę ekologiczną w Europie,której koszty były wieksze niż koszty katastrofy promu kosmicznego i sprawa skończyła się błahym wyrokiem,świadczy ,że kapitan nie może zrobić nic?
08 grudzień 2015 : 09:04 von zadon | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter