Jak dowiedział się nieoficjalnie PortalMorski.pl, w zarządzie Stoczni Remontowej Nauta S.A. doszło do zmiany na stanowisku prezesa. Nowym prezesem zarządu tej spółki został Krzysztof Juchniewicz.
W ub. piątek - 5 grudnia br., w Stoczni Remontowej Nauta S.A. odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej. Odwołała ona z tej funkcji dotychczasowego prezesa zarządu spółki Andrzeja Szwarca i powołała na nią Krzysztofa Juchniewicza.
Andrzej Szwarc funkcję prezesa zarządu gdyńskiej Nauty pełnił od 8 grudnia 2011 roku. Przedtem - od 2004 r. pracował w stoczni Crist, w której był dyrektorem ds. rozwoju oraz pełnomocnikiem zarządu. Natomiast Krzysztof Juchniewicz od 11 grudnia 2013 r. pracował w Naucie na stanowisku wiceprezesa zarządu ds. handlu (wcześniej był dyrektorem handlu i promocji).
Należąca do państwa Stocznia Remontowa Nauta S.A. wraz z trzema innymi spółkami, takimi jak: Morska Stocznia Remontowa Gryfia (Szczecin), Energomontaż-Północ Gdynia (EPG) i Energop (Sochaczew) tworzą państwową grupę stoczniową MARS Shipyards & Offshore. Fundusz Inwestycyjny MARS FIZ ma 95,86% akcji stoczni Nauta, pozostałe akcje należą do pracowników spółki oraz Skarbu Państwa. Fundusz ten posiada także udziały w spółkach Crist (29,63 proc.) oraz Bilfinger Crist Offshore (BCO - 35,67 proc.).
Właścicielem MARS Shipyards & Offshore jest państwowa Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., której działalność oficjalnie zainaugurowano 2 września br. Do końca 2014 roku PGZ ma skonsolidować ponad 30 spółek z branży zbrojeniowej, stoczniowej, offshore i nowych technologii.
Grzegorz Landowski
Lepiej późno niż wcale, ale nie mogę zrozumieć jak prezesem takiej ważnej firmy mógł przez 3 lata być alkoholik z wyrkiem skazującym na zapłatę na szkodę Państwa wielu milionów złotych - efekt jego "działalności" w Stoczni Elbląd.
To możliwe było tylko w Polsce
Wystarczy spojrzeć ile nowych kontraktów podpisał Szwarc. Także w temacie Stoczni Elbląg piszesz bzdury!
A Konrem to inna bajka, poprzedni zarząd dołożył wielu starań by utrudnić pracę wszystkim.
Siedzi w Gdyni, a pensja w Świnoujściu ?
Tak ja ci posłowie za wirtualne podróże służbowe?
Cena stali nierdzewnej w Polsce wynosi 3,1 - 4,38 euro za 1 kg ( oczywiście mogą być wyjątki dla niektórych gatunków i wyrobów). Cena jaka była ustalona w kontrakcie na ten projekt to 6,3 euro za 1 kg. Można by jeszcze przytaczać wiele przykładów ale dziś już to nie ma znaczenia. Efekty działań ludzi z nadania MARS są widoczne jak na dłoni. Dobrze się stało, że w Naucie doszło do zmiany prezesa i odszedł p. Słuypski z rady nadzorczej , jest nadzieja, że wreszcie stocznia wyjdzie na prostą - pod warunkiem , że nikt nie będzie próbował ręcznie sterować NAUTĄ jak to było dotychczas.A co ze stratami no cóż chyba będzie tak jak zawsze Skarb Państwa będzie musiał je pokryć.ale to już inna historia.
Co do RN to często Rada uzyskuje li tylko dane dotyczące parametrów wrażliwych - tzn. tych które Zarząd uznał za wrażliwe, oraz tych które są konieczne do podjęcia uchwały aprobującej kontrakt (o ile jest konieczna).
Zarząd KONREMU ("stary" Zarząd) miał pozycje raczej BARDZO niezależną w stosunku do Rady Nadzorczej, zresztą "nowy" Zarząd również miał RN głęboko w. d..., bo Stachu F. gadał bezpośrednio z A.Sz., a zatem całkiem prawdopodobne jest, że rada nie miała tekstu kontraktu.
A może stary zarząd podpisał kontrakt za 100 euro za 1 kg. I skąd wiadomo skoro odchodząc ze spółki zabrał je ze sobą. Ciekawe co miał do ukrycia?
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.