Inne

Jak dowiedział się nieoficjalnie PortalMorski.pl, w zarządzie Stoczni Remontowej Nauta S.A. doszło do zmiany na stanowisku prezesa. Nowym prezesem zarządu tej spółki został Krzysztof Juchniewicz.

W ub. piątek - 5 grudnia br., w Stoczni Remontowej Nauta S.A. odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej. Odwołała ona z tej funkcji dotychczasowego prezesa zarządu spółki Andrzeja Szwarca i powołała na nią Krzysztofa Juchniewicza.

Andrzej Szwarc funkcję prezesa zarządu gdyńskiej Nauty pełnił od 8 grudnia 2011 roku. Przedtem - od 2004 r. pracował w stoczni Crist, w której był dyrektorem ds. rozwoju oraz pełnomocnikiem zarządu. Natomiast Krzysztof Juchniewicz od 11 grudnia 2013 r. pracował w Naucie na stanowisku wiceprezesa zarządu ds. handlu (wcześniej był dyrektorem handlu i promocji).

Należąca do państwa Stocznia Remontowa Nauta S.A. wraz z trzema innymi spółkami, takimi jak: Morska Stocznia Remontowa Gryfia (Szczecin), Energomontaż-Północ Gdynia (EPG) i Energop (Sochaczew) tworzą państwową grupę stoczniową MARS Shipyards & Offshore. Fundusz Inwestycyjny MARS FIZ ma 95,86% akcji stoczni Nauta, pozostałe akcje należą do pracowników spółki oraz Skarbu Państwa. Fundusz ten posiada także udziały w spółkach Crist (29,63 proc.) oraz Bilfinger Crist Offshore (BCO - 35,67 proc.).

Właścicielem MARS Shipyards & Offshore jest państwowa Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., której działalność oficjalnie zainaugurowano 2 września br. Do końca 2014 roku PGZ ma skonsolidować ponad 30 spółek z branży zbrojeniowej, stoczniowej, offshore i nowych technologii.

Grzegorz Landowski

 

+16 To teraz PROKURATOR
Teraz odwołanym prezesem Szwarcem i jego kumplem Fiedorowiczem powinien zająć się prokurator za utopienie spółki KONREM
Lepiej późno niż wcale, ale nie mogę zrozumieć jak prezesem takiej ważnej firmy mógł przez 3 lata być alkoholik z wyrkiem skazującym na zapłatę na szkodę Państwa wielu milionów złotych - efekt jego "działalności" w Stoczni Elbląd.
To możliwe było tylko w Polsce
08 grudzień 2014 : 10:31 detector | Zgłoś
+1 nie szkoda czasu na bzdury?
Proponuję pozyskać wiarygodne informacje a później rozpisywać się. Łatwo jest oczerniać nie mając wiedzy!
Wystarczy spojrzeć ile nowych kontraktów podpisał Szwarc. Także w temacie Stoczni Elbląg piszesz bzdury!
A Konrem to inna bajka, poprzedni zarząd dołożył wielu starań by utrudnić pracę wszystkim.
14 grudzień 2014 : 12:46 postronny | Zgłoś
+9 Prokurator Derector II
Szanowny Pan Juchniewicz jest również jest również wirtualnym Dyrektorem Handlowych MSR SA w Świnoujściu tymczasowo pod okupacją od 1.10.2013 r. tzw MARSA.
08 grudzień 2014 : 12:12 Wiesław | Zgłoś
+5 Kasa
To co kasę dostaje i tu i tu?
Siedzi w Gdyni, a pensja w Świnoujściu ?
Tak ja ci posłowie za wirtualne podróże służbowe?
08 grudzień 2014 : 12:24 mark | Zgłoś
+7 Czemu tak późno?
Nareszcie właściwy człowiek na właściwym miejscu. Gratulacje!
08 grudzień 2014 : 13:10 stoczniowiec | Zgłoś
+7 Czemu tak..
O Szwarcu jak przychodził w 2011 też tak pisali, a realia były jakie były.
08 grudzień 2014 : 14:04 Anna | Zgłoś
+15 A kiedy głupawego marsa wraz z zarządem wywalą z przemysłu stoczniowego........
....
08 grudzień 2014 : 15:42 stoczniowiec | Zgłoś
+6 Nigdy...
A jak już wszystko zostanie zlikwid/ znaczy się sprywatyzowane to tylko wtedy!
08 grudzień 2014 : 17:10 Al | Zgłoś
+7 stocznie
gdyby stocznie byly sprywatyzowane wczesniej to marsa nigdy by w nich nie było
09 grudzień 2014 : 06:59 xzs | Zgłoś
+3 zmiany
nowy prezes Nauty stoi przed bardzo trudnym zadaniem - trzeba uporządkować bałagan jaki zostawił p. Szwarc i p. Słupski.poważnym problemem jest zadłużenie stoczni. chyba trzeba zlikwidować daw piony handlowe w tym jeden pani Ewy. J, koleżaniki p. Stacha F.i jednoczesnie przewodniczacej rady nadzorczej firmy męża tej firmy która brała udział w zleceniu na wykonanie "tie back frame" przez Konrem Nauta. Na tym zleceniu zarobili inni ale nie Konrem Nauta , która to otrzymała grosze za wykonanie 186 ton konstrukcji, straty konremu ok. 1 mln zł.Warto by Nauta poważnie zajęła się sprawami remontów i budową okretów dla polskiej marynarki wojennej będzie to niesłychanie trudne bo działania byłego prezesa spowodowały powstanie wielu trudności by realizować te zadania.Należy się przyjrzeć tzw. zakładowi nowych budów na terenie Gdańska tu działania p. Sławomira Ł. ( też z nadania ) wymagają przyjrzeniu się z dużą dozą pewności można poiwiedziueć że straty są olbrzymie. itd. itd. No cóż nowemu prezesowi życzyć należy wytrwałości i samodzielności w działalności przecież warto by Nauta zasłuzona stocznia istniała dalej.
09 grudzień 2014 : 06:06 heinrich | Zgłoś
+2 straty
jeszcze o stratach jakie poniosła stocznia Nauta i spółka Konrem Nauta np. kontrakt na jedn. Salt 100 (platform supply vessel ) budowa wg ozn. stoczni NB 361 - miały być zbudowane dwa bloki nr 2 i nr 3 - wartość kontraktu ok. 13 mln zł, prace wykonywała spółka pod kierownictwem pp. Fiedorowicza i Gęsickiego i Sobocińskiego - a jaki był wynik ? na bloku 2 strata : 1.204.770,66 zł a na bloku nr 3 strata : - 4.769.679,88 zł razem : - 5.974.450,43 zł czyli zamiast zysku 3-4 mln zł spółka poniosła stratę prawie 6 milionów złotych. Panowie ci twierdzili , że straty były spowodowane złym kontraktem i wg nich np. za stal nierdzewną należało żądać od zleceniodawcy 14 euro za 1 kg + koszt robocizny.
Cena stali nierdzewnej w Polsce wynosi 3,1 - 4,38 euro za 1 kg ( oczywiście mogą być wyjątki dla niektórych gatunków i wyrobów). Cena jaka była ustalona w kontrakcie na ten projekt to 6,3 euro za 1 kg. Można by jeszcze przytaczać wiele przykładów ale dziś już to nie ma znaczenia. Efekty działań ludzi z nadania MARS są widoczne jak na dłoni. Dobrze się stało, że w Naucie doszło do zmiany prezesa i odszedł p. Słuypski z rady nadzorczej , jest nadzieja, że wreszcie stocznia wyjdzie na prostą - pod warunkiem , że nikt nie będzie próbował ręcznie sterować NAUTĄ jak to było dotychczas.A co ze stratami no cóż chyba będzie tak jak zawsze Skarb Państwa będzie musiał je pokryć.ale to już inna historia.
09 grudzień 2014 : 07:43 jasko mądrala | Zgłoś
-4 PSV
Kontrakt NB 361 podpisał poprzedni zarząd i to on podpisał 6,3 EUR. Żeby nowi się nie zorientowali - wyniesiono ze spółki dokumenty w tym wspomniany kontrakt.
09 grudzień 2014 : 14:34 Kleven | Zgłoś
+1 klevenovi
a niby po co stary zarzad mial zabierac kontrakt? przecież zawsze były kopie : rada nadzorcza, urząd celny, ksiegowość itd.
09 grudzień 2014 : 16:16 orinolo | Zgłoś
+1 Jakie kopie
To Ty uważasz, że w firmie realny tekst kontraktu ma w swobodny dostępie tyle ludzi? Przecież na drugi dzień konkurencja by dokładnie znała tekst. Realia są takie, że jest w firmie jeden oryginał i ze dwie kserokopie, ale dostęp do nich ma Zarząd i osoby, którym zaufał.
Co do RN to często Rada uzyskuje li tylko dane dotyczące parametrów wrażliwych - tzn. tych które Zarząd uznał za wrażliwe, oraz tych które są konieczne do podjęcia uchwały aprobującej kontrakt (o ile jest konieczna).
Zarząd KONREMU ("stary" Zarząd) miał pozycje raczej BARDZO niezależną w stosunku do Rady Nadzorczej, zresztą "nowy" Zarząd również miał RN głęboko w. d..., bo Stachu F. gadał bezpośrednio z A.Sz., a zatem całkiem prawdopodobne jest, że rada nie miała tekstu kontraktu.
11 grudzień 2014 : 14:52 stocz | Zgłoś
+1 ciekawostka
ciekawe skąd takie liczby? czy dane takie są wiarygodne? może podasz ich źródło, by czytelnicy mogli sprawdzić ich wiarygodność. Bo nie podejrzewam, że Stasiu i spółka napisali je na bloku. Pisać każdy może. Trochę lepiej, trochę gorzej ...
A może stary zarząd podpisał kontrakt za 100 euro za 1 kg. I skąd wiadomo skoro odchodząc ze spółki zabrał je ze sobą. Ciekawe co miał do ukrycia?
14 grudzień 2014 : 14:50 ciekawy | Zgłoś
+3 Czy napewno odwołano właściwego Prezesa???
Komentują osoby nie mające wiedzy na temat wiedzy na temat działalności Szwarca i upadku Konremu. Może należy zadać pytanie wiceprezesowi Stoczni Nauta odpowiedzialnemu za finanse Panu M.D. oraz jego doskonałemu radcy prawnemu Panu J, przeciwko któremu toczy się postępowanie dyscyplinarne za działalność na szkodę spółki Konrem co mają do powiedzenia w tym temacie? Przecież to wiceprezes Nauty od kilku miesięcy przed upadkiem Konremu organizował negocjacje w temacie sytuacji Konremu. Czy przypadkiem nie wykorzystano naiwności Zarządu Konremu i nie powiększono jego strat by jak w największym stopniu zrealizować Seinera? Zapytajcie czy wiceprezes Nauty chciał przejąć załogę Konremu do Stoczni? Tylko bufon Stasiu F. walczył o przejęcie ludzi! A Szwarc powierzył uratowanie Konremu swojemu wiceprezesowi M.D . A czym się to skończyło to wszyscy widzą. Czy napewno odwołano najgorszego prezesa w historii Stoczni, który jako jedyny z Zarządu zna się na przemyśle stoczniowym? Czy to Szwarc doprowadził do upadku Konremu? Otóż nie. I czas pokaże czy nowy Zarząd Stoczni nie będzie błądził jak we mgle.
14 grudzień 2014 : 12:31 kom. | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter