Według danych na 9 maja, Shanghai Containerised Freight Index (SCFI) znów zaczął rosnąć i miał średnią wartość 1163,06 USD/TEU, tj. o 96 euro wyższą niż tydzień wcześniej. Jest to jednak poziom nadal niższy, niż w połowie stycznia kiedy sięgał 1200 dolarów, ale wyższy z kolei niż w połowie marca, kiedy spadł do 950 USD/TEU.
W okresie 9 maja – 30 kwietnia najbardziej zdrożał fracht na linii Szanghaj-Morze Śródziemne (porty: Barcelona/Walencia/Genua/Neapol) – do 1598 USD/TEU, tj. o 140 dolarów.
W relacji Szanghaj-Europa Północna (Hamburg/Antwerpia/Felixtowe/Le Havre) stawki były niższe i wynosiły 1401 USD/TEU (wzrost o 96 dolarów w ciągu tygodnia).
Natomiast do portów zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych (USWC base port - Los Angeles/Long Beach/Oakland) stawki nieco zmalały (o 6 dolarów) i wynosiły 1907 USD/FEU (kontener czterdziestostopowy).
Te trzy linie te mają 50 proc. udział w tworzeniu SCFI. Z kolei China Containerised Freight Index (CCFI – porty chińskie) ma bieżącą średnią wartość 1086,19 USD/TEU i wzrósł w ciągu tygodnia o 1,9 proc.