Inne

Ruszyła masowa rekrutacja oficerów z odpowiednim doświadczeniem do kierowania statkami transportującymi gaz skroplony. Wymaga się od nich także umiejętności zarządczych (shipmanagment), w tej wyłaniającej nowej branży, informuje "Shippingazette".

- Jest to efektem większego zainteresowania LNG jako paliwa alternatywnego do napędu statków morskich, co powoduje, że rekrutacja stała się trudniejsza niż w poprzednich latach - powiedział Mark Charman, dyrektor zarządzający w agencji pośrednictwa pracy marynarzy Faststream.

Według jego informacji, armatorzy zamówili 127 nowych statków z napędem LNG, co wymaga odpowiedniej liczby oficerów oraz doświadczonych inżynierów - kierowników technicznych na lądzie.

Spółki armatorskie prześcigają się więc w ofertach, aby wprowadzić atrakcyjne pakiety wynagrodzeń. Wśród nich są wynagrodzenia wolne od podatku za pracę na morzu, nowe formy wynagrodzeń i otwarte opcje.

- Armatorzy poszukujący oficerów LNG muszą pamiętać, że konkurencyjną ofertę dla nich stwarza sektor FLNG (pływające stacje skraplania gazu ziemnego, przyp. autor), który oferuje wyższe wynagrodzenie i krótszą rotację - podkreślił Mark Charman.

Jak wskazują dane, średnie wynagrodzenie technical superintendent w sektorze LNG wynosi 113,5 tys. USD, a chief engineers - 121,5 tys.

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6916 3.7662
EUR 4.2384 4.324
CHF 4.5157 4.6069
GBP 5.0218 5.1232