W 2013 roku firma logistyczna ROHLIG SUUS Logistics uzyskał ponad 520 mln, co oznacza wzrost o niemal 55 mln zł w porównaniu z 2012 r.
Jak podkreśla zarząd, grupa rozwijała się równoległe we wszystkich obszarach działalności. Zajmuje się ona zarządzaniem logistyką i łańcuchami dostaw, realizuje logistykę kontraktową (wynajem magazynów i świadczenie dedykowanych usług). Jako polski operator - we współpracy z działającą globalnie międzynarodową grupą Röhlig & Co - świadczy usługi frachtu morskiego i lotniczego, a ich paletę dopełnia fracht intermodalny i kolejowy.
W Polsce operator zbudował krajowy system dystrybucji drobnicowej o zdolności realizacji dostaw w 24 h, a w Europie - obsługuje ok. 200 regularnych połączeń drogowych ze wszystkimi krajami. Usługi drogowe uzupełniają krajowe i międzynarodowe przewozy całopojazdowe.
W ub.r. ROHLIG SUUS z sukcesem kontynuował, trwające od jesieni 2011 r., inwestycje w infrastrukturę i systemy IT. Zmienił także już model działania ponad połowy swoich centrów logistycznych i terminali cross-dockowych. Ich efektem są obiekty położone w najlepszych lokalizacjach, wyposażone w nowoczesne technologie i proekologiczne rozwiązania, stwierdza zarząd.
Firmie udało się uzyskać stabilny wzrost liczby przewozów całopojazdowych - o ponad 27 proc. w porównaniu z 2012 r. To od lat istotny obszar produktowy, który tworzy efekt synergii z systemem przewozów drobnicowych, tworząc wartość dodaną poszukiwaną przez wielu klientów.
W ub.r. ROHLIG SUUS. umocnił portfel zamówień. Otworzył m.in. kolejne połączenia lotnicze (z Szanghaju do Warszawy), konsolidacje morskie (na trasie Hongkong-Gdynia), drogową linię drobnicową do Rosji i na Ukrainę. W coraz większej liczbie projektów alternatywnie uruchamiał również transport intermodalny.
Za ogromny sukces całej firmy, zarząd uważa wprowadzenie najbogatszego na rynku pakietu usług transportowo-spedycyjnych na Wschód - GoEAST, obejmującego nie tylko Rosję, Białoruś czy Ukrainę, ale też Kazachstan, Mongolię czy Uzbekistan i Tadżykistan. Już rozpoczął realizację długoterminowych kontraktów, m.in. dla światowego dostawcy części samochodowych, obejmujący transport i konsolidację przesyłek z całej Europy i dostawy do dwóch fabryk w Rosji.
W sumie, operator zamknął miniony rok rekordową liczbą podpisanych nowych kontraktów na międzynarodowe projekty dla największych marek na rynku, takich jak: Henkel, Bridgestone, Jeroniomo Martins.
