W ramach projektu „MarTech LNG” realizowanego w szczecińskiej Akademii Morskiej 17-19 września br. odbyła się wizyta studyjna w Stavanger (Norwegia), połączona z konferencją na temat bieżącej sytuacji rynku LNG w obszarze południowego Morza Bałtyckiego.
Podczas wyjazdu odbyły się dyskusje dot. zakresu wiedzy, doświadczeń w branży LNG - przedstawiono potencjał powstającego rynku LNG, jako paliwa dla statków żeglujących po Bałtyku. Nawiązano również kontakty biznesowe pomiędzy przedstawicielami przedsiębiorstw i organizacji, prowadzących działalność związaną ze skroplonym gazem ziemnym.
Pierwszy dzień konferencji został zorganizowany na największym obecnie na świecie statku zasilanym LNG m/s „Stavangerfjord”. Wnioski jakie płynęły z poszczególnych wystąpień koncentrowały się wokół stwierdzenia, że wykorzystywanie LNG, jako paliwa dla statków stanie się koniecznością – mówi Stefan Jankowski, kierownik projektu. W programie była również wycieczka po terminalu LNG SKANGASS w porcie Risavika.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele z ponad 50 firm, organizacji i instytucji z 11 krajów - przedstawiciele podmiotów gospodarczych, których działalność związana jest z technologiami wykorzystującymi skroplony gaz ziemny LNG. Polskę reprezentowali przedstawiciele Polskiego LNG SA, PGNiG SA oraz Akademii Morskiej w Szczecinie.
Celem projektu MarTech LNG jest stworzenie i rozwój łańcuchów dostaw LNG w rejonie południowego Morza Bałtyckiego.
AM Szczecin
