UASC (United Arab Shipping Company) potwierdziło w zeszłym tygodniu zamówienie na budowę 10 statków (5 x 14 tys. TEU i 5x 18 tys. TEU), które mają być dostarczone na przełomie lat 2014-2015. Wedle ekspertów agencji Drewry jest to wyzwanie rzucone największym graczom na rynku kontenerowców od 1990 roku.
Zamówienie zwiększy możliwości przewozu kontenerów UASC o ok. 60%. Dzięki nowym jednostkom UASC może przeskoczyć w rankingu największych przewoźników do pierwszej „dwunastki” rankingu Drewry.
Wyzwanie rzucone przez UASC nie spowoduje jednak poczucia zagrożenia u dominujących armatorów. Wedle statystyk, region Środkowego Wschodu kontrolował przepływ tylko 1,5% udziału wszystkich kontenerów w październiku zeszłego roku i będzie kontrolował do 2014 mniej niż 2 % wszystkich udziałów, czyli do momentu ukończenia budowy nowych statków UASC.
UASC będzie poszukiwał możliwości współpracy z armatorami z regionu Azji i Europy, żeby ustabilizować pozycję na rynku i zagrozić największym spośród graczy.
