Wody Zatoki Gdańskiej będą czystsze, za sprawą inwestycji w kanalizację deszczową, które zrealizuje w najbliższych latach Gdynia. Będzie to możliwe dzięki przyznaniu dofinansowania z funduszy UE w wysokości ponad 22 mln zł.
37 mln zł otrzymała Gdynia z Unii na budowę i modernizację kanalizacji deszczowej. Za tę kwotę zostanie zbudowanych lub gruntownie wyremontowanych 10 km kanałów, 38 urządzeń podczyszczających będzie oczyszczało wody deszczowe przed wpuszczeniem ich do Zatoki Gdańskiej. Wybudowany zostanie także zboirnik retencyjny na Karwinach, który będzie miał 6 200 m³ objętości. Efektem projektu ma być 5-krotnie zmniejszenie ilość substancji ropopochodnych trafiających do Bałtyku. Gdynia od 2010 roku realizuje projekt „Ochrona Wód Zatoki Gdańskiej - budowa i modernizacja systemu odprowadzania wód opadowych w Gdyni". Do tej pory miasto otrzymało 15 mln zł. Efektem dotychczasowych prac są ponad 3 km nowych oraz blisko 1,7 km zmodernizowanych kanałów deszczowych wraz z 12 urządzeniami podczyszczającymi w ulicach Orłowskiej, Popiela i Króla Jana III oraz w al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Legionów. Obecnie dzięki pozytywnemu rozpatrzeniu kolejnego gdyńskiego wniosku zakres zadania został zwiększony o pięć kolejnych zadań inwestycyjnych. Nowe zadania obejmują budowę zbiornika retencyjnego „Karwiny" o pojemności 6 200 m³, regulację fragmentu Potoku Źródło Marii, budowę urządzeń podczyszczających na kanale deszczowym w ul. Chwaszczyńskiej oraz budowę i modernizację kanałów deszczowych wraz z urządzeniami podczyszczającymi w rejonie ulic: Adwokackiej, Mierniczej, Oficerskiej, Żmudzkiej, Kurpiowskiej, Wielkopolskiej, Małopolskiej oraz Morskiej w Gdyni. (...) Ostateczny rezultat projektu, na który Gdynia otrzymała dotację, to niemal 10 km wybudowanej lub przebudowanej kanalizacji deszczowej oraz 38 urządzeń podczyszczających. (...) Całkowity koszt projektu „Ochrona Wód Zatoki Gdańskiej - budowa i modernizacja systemu odprowadzania wód opadowych w Gdyni" wyniesie około 53,6 mln zł, w tym ponad 37 mln zł, czyli prawie 70% stanowi dofinansowanie z Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Zakończenie całości inwestycji nastąpi do czerwca 2015 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską jest ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.