Inne

W niedzielne popołudnie 10 lutego pięciu członków załogi zginęło, a trzech zostało poszkodowanych, w wyniku wypadku, do którego doszło podczas próby opuszczenia z pokładu tendera biorącego udział w ćwiczeniach ratunkowych.

Wypadek wydarzył się w porcie Santa Cruz de la Palma na Wyspach Kanaryjskich podczas ćwiczeń na statku wycieczkowym Thomson Majesty. Tender uderzył w taflę wody, spadając z wysokości ok. dwudziestu metrów. Najprawdopodobniej zawiodła wciągarka przy żurawikach łodziowych. Nie wyklucza się także awarii zwalniaka przy haku. Mimo wielu podobnych wypadków, doskonalenia urządzeń zwalniających przy hakach, na których zawieszone są łodzie ratunkowe, mimo nowelizacji przepisów, a także wzmożonej edukacji marynarzy w zakresie obsługi łodzi ratunkowych i ich żurawików, takie wypadki wciąż się zdarzają, najczęściej przy rutynowych, ćwiczebnych alarmach łodziowych.

+5 Zakazać...
opuszczania z ludzmi podczas ćwczeń to jest jedyne wyjscie . To samo jest ze speedboatami. Ile jeszcze musi ludzi zginać??!!
11 luty 2013 : 14:38 Guest | Zgłoś
0 Cwiczyc i jeszcz raz cwiczyc...
Wlasnie brak znajomosci obslugi powoduje wypadki. Trening i praktyka moze poprawci sytuacje, ale na to szkoda czasu. Niewielu obecnych oficerow pokladowych umie manerwowac szalupa, dlatego ze Kapitanowie boja sie opuszczac szalupy. Wymowka jest prosta w razie czego bedziemy uzwac tratwy. Bylem neidawno w starej szalupie z nowymi hakami - super sprzet, ale trzeba go znac i uzywac. Producent SurvivalCraft UK daje DVD z prosta instrukcja obslugi.
12 luty 2013 : 09:48 Guest | Zgłoś
-1 cwiczyc ale z glowa
w jakim celu potrzebujesz treningu manewrowania szalupa? spadaja bo nie sa odpowiednio serwisowane za co odpowiedzialnoscia obarczony jest oficer, ktory nie ma wyksztalcenia w tym kierunku oraz czasu aby odpowiednio zadbac o taki sprzet. Przepisy tak stworzono aby armatorzy mogli oszczedzac pieniadze. Powinni zatrudniac wyspecjalizowane firmy konserwujace szalupy. W czasie cwiczen powinno byc zabronione opuszczanie szalup z ludzmi na pokladzie tak samo ich podnoszenie. KApitanowie i starsi oficerowie czesto w pewnym sensie zmuszaja marynarzy aby zjezdzali w szalupie gdyz zalezy im na czasie, ktorego nie chca stracic zbyt wiele na cwicznia. Czyli szybki zjazd chwila manewrowania i odzyskanie szalupy z zaloga. Co jak widac czasami konczy sie zle
12 luty 2013 : 23:15 Guest | Zgłoś
0 przepisy są ale nie dla tenderów
Co to jest tender? wagonik z węglem za lokomotywą, czy "delikatny". Jak tender to pewnie nie podlega przepisom, a może by tak MSC Circular 1326/2009 oraz 1327/2009 o bezpieczeństwie cwiczeń i FPD. Na ludzką głupotę nie ma lekarstwa. Żal tylko tych biednych ludzi którzy zginęli i ich rodzin.
13 luty 2013 : 12:37 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter