Inne

W trzeciej edycji rankingu „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów”, prowadzonego przez Antal International, Maersk Polska zajął pierwsze miejsce wśród firm w grupie „Transport, Spedycja i Logistyka”.

Antal International realizuje badanie „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów”, prowadzone pod patronatem BCC, od 3 lat. W tegorocznym wzięło udział ponad 1500 respondentów. Poprzez ankiety telefoniczne i internetowe wskazali firmy, w których chcieliby pracować, a także kryteria i oczekiwania względem potencjalnego pracodawcy.

- Pierwsze miejsce to dla nas ogromne wyróżnienie - Alicja Bogusz, HR Manager w Maersk Polska, która 4 grudnia podczas uroczystej ceremonii rozdania nagród w siedzibie Business Centre Club, odebrała statuetkę dla Maersk Polska. - Badani wskazali kulturę korporacyjną, styl zarządzania oraz innowacyjność, jako kryteria najbardziej istotne dla oceny potencjalnych pracodawców. Są to elementy, do których – jako firma skandynawska – przywiazujemy bardzo duza wage.

Ranking został podzielony na 12 kategorii tematycznych, a w każdej z nich wyróżniono po 3 firmy najlepiej ocenione przez ankietowanych. Maersk w gronie laureatów pojawił się obok takich instytucji jak: PKO Bank Polski, Google, Ikea, PGNiG, Kraft Foods czy KGHM Polska Miedź. W kategorii transportowo-logistycznej dwa kolejne miejsca na podium zajęły DB Schenker i DHL Polska.

Oprócz pozytywnych aspektów w firmach, ankietowani wyróżnili preferowane przez pracowników dodatkowe korzyści oraz określili nowe obszary pozyskiwania wiedzy o pracodawcach. Najbardziej popularne benefity w tym roku to opieka medyczna, służbowy laptop i telefon, a także karta fitness. Z kolei wiedza o potencjalnym miejscu pracy czerpana jest najczęściej z internetu i mediów oraz poprzez znajomych pracujących w danej firmie.

Badanie Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012”...
...przeprowadzone było metodą CAWI oraz CATI w terminie 3-20.09.2012. Wzięło w nim udział – anonimowo – 1557 respondentów z Polski. Celem badania było pozyskanie informacji o preferencjach specjalistów i menedżerów odnośnie najbardziej pożądanych pracodawców, oceny oferowanych przez nich warunków czy źródeł pozyskiwania wiedzy o organizacjach. Stanowią one ważne uzupełnienie badań opinii studentów czy wewnętrznych ocen pracowników. Unikalną cechą badania Antal International jest możliwość samodzielnego wskazania przez respondentów każdej firmy, jako najbardziej pożądanego pracodawcy – w kwestionariuszu nie było gotowej, zawężonej listy możliwości.  

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0609 4.1429
EUR 4.3167 4.4039
CHF 4.4468 4.5366
GBP 5.0564 5.1586

Newsletter