Bliźniacze statki masowe Legiony Polskie i Orlęta Lwowskie, należące do Polskiej Żeglugi Morskiej w Szczecinie, przechodzą równocześnie remonty klasowe w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA. Oba masowce mają nośność po 74 tys. ton i zaliczają się do panamaksów, czyli największych statków, jakie mogą przepływać przez Kanał Panamski. Zostały one zbudowane w 1991 roku w nieistniejącej już stoczni Burmeister & Wain w Kopenhadze.
Remont Legionów Polskich, w tym na doku nr 5 "Remontowej" SA, zaczął się 27 lipca, a zakończy - 5 września. Natomiast Orlęta Lwowskie uniesiono z wody na dok nr 6 w poniedziałek. Remont tego statku będzie trwał do końca września.
Krzysztof Gogol, doradca ds. mediów dyrektora PŻM, poinformował, że na masowcach przeprowadzane są remonty umożliwiające odnowienie dokumentów klasyfikacyjnych, a tym samym- dopuszczenie ich do żeglugi. Prace stoczniowe obejmują oczyszczenie i konserwację kadłubów, ładowni, pokryw łukowych, wymiany rurociągów i przeglądy silników napędu głównego. W tym roku Polska Żegluga Morska planuje zlecić remonty jeszcze 16 swoich statków. Prawie wszystkie prace zostaną wykonane w polskich stoczniach remontowych -w Szczecinie, Gdyni i Gdańsku.{jathumbnail off}
Inne
Statki PŻM w "Remontowej" SA
31 sierpnia 2011 |
Źródło:
