TF Silesia (właściciel majątku stoczniowego) wraz z przedstawicielami PN System podtrzymują decyzję dotyczącą powołania konsorcjum. W ich przekonaniu zwiększa ono szansę polskich firm w walce o prestiżowy kontrakt na dostawę elementów do tunelu mającego połączyć Niemcy z Danią.
Polskie firmy liczą na udział w tym międzynarodowym przedsięwzięciu. - W liście intencyjnym dotyczącym powołania konsorcjum z 9 sierpnia deklarowaliśmy, że na terenie byłej Stoczni Szczecińskiej utworzony zostanie zakład produkujący wielkogabarytowe elementy stalowe przyszłego tunelu - przypomina Wojciech Bańkowski, prezes TF Silesia. Włączenie się w projekt funduszu ma zapewnić niezbędną infrastrukturę do powstawania komponentów tunelu. TFS zamierza udostępnić wspomnianemu konsorcjum tereny w byłej Stoczni Szczecińskiej.
- To dla nas ważny projekt, bo angażuje szczecińskie firmy na terenie postoczniowym - podkreśla Bańkowski.
- Cieszymy się, że pojawia się szansa uczestniczenia w dużym międzynarodowym projekcie.
Projekt inwestycyjny TF Silesia i PN System zaplanowano na lata 2012-2017. Na terenie stoczni mają pracować szczecińskie firmy, doświadczone w produkcji przemysłowej. . - To będzie dla nas ogromna szansa na rozwój. Jest to projekt długoterminowy i bardzo prestiżowy - mówi prezes Mirosław Lipski z Intop Szczecin, członek konsorcjum PN System. - Tunel drogowo-kolejowy Femern Sund Baelt, który połączy wyspy: niemiecką Fehmarn i duńską Lelland ma zostać oddany do użytku w 2020 roku. Wartość inwestycji szacuje się na 5,1 mld euro. Konsorcjum TF Silesia i PN System liczy, że włączy się w realizację tego przedsięwzięcia.
Konsorcjum PN System
Powstało z połączenia trzech podmiotów. W jego skład wchodzi: biuro projektowo-handlowe MARCON należące do Jerzego Piskorza- Nałęckiego, byłego konstruktora Stoczni Szczecińskiej; biura projektowego konstrukcji technologicznych CAD Projekt; działające w zakresie budownictwa inżynieryjnego przedsiębiorstwo INTOP Szczecin.
Towarzystwo Finansowe Silesia
Jest spółką należącą do Skarbu Państwa. Specjalizuje się we wspieraniu przedsiębiorstw przemysłowych w odbudowie ich pozycji rynkowej, przeprowadzaniu przez okres kryzysu polskich spółek przemysłu ciężkiego i hutnictwa. Dysponuje funduszami, które służą finansowaniu i rewitalizacji znajdujących się w trudnej sytuacji firm. Silesia jest nie tylko właścicielem ale też za-rządcą nabytego majątku dawnej Stoczni Szczecińskiej.{jathumbnail off}
Inne
Polskie firmy zabiegają o kontrakt na dostawę elementów do tunelu mającego połączyć Niemcy z Danią
01 września 2011 |
