Szczeciński Zakład Usług Żeglugowych ma nowego prezesa. Na walnym zgromadzeniu spółki (29 czerwca br.) wybrano na tę funkcję Pawła Małyszkę. Dotychczasowa prezes Maria Ślusarczyk nie kandydowała na kolejną kadencję.
Przypomnijmy, że Maria Ślusarczyk szefowała spółce ZUŻ od maja 2001 roku. Ostatnio kontrowersje wywołała jej decyzja o sprzedaży holenderskiej firmie dźwigu "Gucio".
Zarząd ZUŻ otrzymał absolutorium, ale dotychczasowa prezes nie kandydowała na kolejną kadencją. Szwedzki udziałowiec spółki wysunął kandydaturą Pawła Małyszki i walne zgromadzenie jemu powierzyło tę funkcją.
Nowy prezes pracuje w Zakładzie Usług Żeglugowych od blisko sześciu lat, ostatnio był szefem działu handlowego firmy. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej, ukończył w 1989 r. wydział eksploatacji portów morskich i od tamtej pory pracuje w żegludze - zaczynał od stanowiska water clerka (agenta na statku).
- Obecnie badam sytuacją przedsiębiorstwa, jego kondycję finansową, układ zbiorowy - mówi Paweł Małyszko. - Mamy opracowany program naprawczy dla firmy i jesteśmy zobowiązani przez bank, by go zrealizować. Moim zdaniem, program jest niewystarczający, by przywrócić spółce dobrą kondycję. Musimy zrobić więcej.
Według nowego prezesa, sprzedaż dźwigu pływającego poprawiła sytuację finansową firmy.
- Odzyskaliśmy zdolność kredytową i łatwiej się rozmawia z bankiem, ale jest jeszcze wiele do zrobienia - podkreśla P Małyszko.
Zakład Usług Żeglugowych zatrudnia obecnie ok. 140 osób. Część z nich straci pracę, gdyż program naprawczy przewiduje redukcję. Według prezesa, będzie to proces rozłożony w czasie, uwzględniający także odejścia na emeryturę (średnia wieku pracowników jest dość wysoka), więc nie powinien być dotkliwy.
- Konieczne są jeszcze inne usprawnienia - dodaje nowy szef ZUŻ-u. - Działamy w warunkach bardzo ostrej konkurencji, przykładowo, stawki na usługi są u nas o połowę niższe niż w podobnej firmie w Gdyni, która ma dwa holowniki mniej, a może sobie pozwolić na zatrudnienie aż 240 osób.
ZUŻ działa w porcie od ponad 60 lat. W 1991 r. firmę sprywatyzowano, a od roku 2003 jest spółką o kapitale polsko-szwedzkim. Świadczy usługi holowania, zwalczania rozlewów olejowych, ratownictwa morskiego, lodołamania, cumownictwa. Dysponuje 11 holownikami, pontonem, statkiem pożarniczym, barką zbiornikową oraz motorówkami pilotowymi i cumowniczymi.
Inne
Nowy prezes ma co robić
04 lipca 2011 |
Źródło:
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.