Inne
Szczeciński Zakład Usług Żeglugowych ma nowego prezesa. Na walnym zgromadzeniu spółki (29 czerwca br.) wybrano na tę funkcję Pawła Małyszkę. Dotychczasowa prezes Maria Ślusarczyk nie kandydowała na kolejną kadencję.

Przypomnijmy, że Maria Ślusarczyk szefowała spółce ZUŻ od maja 2001 roku. Ostatnio kontrowersje wywołała jej decyzja o sprzedaży holenderskiej firmie dźwigu "Gucio".

Zarząd ZUŻ otrzymał absolutorium, ale dotychczasowa prezes nie kandydowała na kolejną kadencją. Szwedzki udziałowiec spółki wysunął kandydaturą Pawła Małyszki i walne zgromadzenie jemu powierzyło tę funkcją.

Nowy prezes pracuje w Zakładzie Usług Żeglugowych od blisko sześciu lat, ostatnio był szefem działu handlowego firmy. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej, ukończył w 1989 r. wydział eksploatacji portów morskich i od tamtej pory pracuje w żegludze - zaczynał od stanowiska water clerka (agenta na statku).

- Obecnie badam sytuacją przedsiębiorstwa, jego kondycję finansową, układ zbiorowy - mówi Paweł Małyszko. - Mamy opracowany program naprawczy dla firmy i jesteśmy zobowiązani przez bank, by go zrealizować. Moim zdaniem, program jest niewystarczający, by przywrócić spółce dobrą kondycję. Musimy zrobić więcej.

Według nowego prezesa, sprzedaż dźwigu pływającego poprawiła sytuację finansową firmy.


- Odzyskaliśmy zdolność kredytową i łatwiej się rozmawia z bankiem, ale jest jeszcze wiele do zrobienia - podkreśla P Małyszko.

Zakład Usług Żeglugowych zatrudnia obecnie ok. 140 osób. Część z nich straci pracę, gdyż program naprawczy przewiduje redukcję. Według prezesa, będzie to proces rozłożony w czasie, uwzględniający także odejścia na emeryturę (średnia wieku pracowników jest dość wysoka), więc nie powinien być dotkliwy.

- Konieczne są jeszcze inne usprawnienia - dodaje nowy szef ZUŻ-u. - Działamy w warunkach bardzo ostrej konkurencji, przykładowo, stawki na usługi są u nas o połowę niższe niż w podobnej firmie w Gdyni, która ma dwa holowniki mniej, a może sobie pozwolić na zatrudnienie aż 240 osób.

ZUŻ działa w porcie od ponad 60 lat. W 1991 r. firmę sprywatyzowano, a od roku 2003 jest spółką o kapitale polsko-szwedzkim. Świadczy usługi holowania, zwalczania rozlewów olejowych, ratownictwa morskiego, lodołamania, cumownictwa. Dysponuje 11 holownikami, pontonem, statkiem pożarniczym, barką zbiornikową oraz motorówkami pilotowymi i cumowniczymi.
0 dobra wola
Jeśli Pan Prezes będzie tak działał jak poprzedniczka to czarno to widze ale jeśli zacznie traktować ludzi z szacunkiem i wznowi djalog ze związkami to morze mu sie uda postawić na nogi Firmę Powodzenia Panie Prezesie
04 lipiec 2011 : 22:55 Weteran ZUŻ | Zgłoś
0 Do emeryta
Związki to już historia Panie Emeryt:)
05 lipiec 2011 : 12:27 Czarny Olek | Zgłoś
0 to nie historia
Drogi Kolego ja jestem członkiem Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Oficerów i Marynarzy który jako jedyny jest poza zakładem pracy i tak powinno być i nadal jestem jego członkiem. Związek ma być partnerem dla Prezesów. I nasz Związek naprawdę jest niezależny\nPozdrawiam
05 lipiec 2011 : 19:34 WeteranZUŻ | Zgłoś
0 Paweł Małyszko Szczecin
Komentarz usunięty z powodu złamania regulaminu.
20 wrzesień 2011 : 00:22 Marzena | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter