Jednostka powstanie we współpracy biura projektowego Incat Crowther i estońskiej grupy stoczniowej Baltic Workboats. Jednostka przeznaczona jest do prowadzenia badan w przybrzeżnej strefie Morza Bałtyckiego. Na rufie umieszczony zostanie obniżony pokład roboczy, obsługiwany przez wychylną bramę (A-frame) i żuraw o udźwigu 5,7 tony; statek wyposażony zostanie także w tzw. moonpool („otwór” w dnie statku, służący do opuszczania m.in. sprzętu badawczego). Bezpośrednio do pokładu roboczego będą przylegały laboratoria, na lewej burcie – hydrologiczne, a na prawej chemiczno – biologiczne, oba z dodatkowymi stanowiskami roboczymi. Załogę statku (zapewne wraz z ekipą naukową) będzie stanowiło 11 osób. Napęd statku zapewnią dwa silniki Volvo Penta D9I o mocy 425kW każdy. Moc, poprzez przekładnie będzie przekazywana na dwie śruby nastawne, prędkość serwisową określono na 12 węzłów, a maksymalną na 14 węzłów, w czasie prac badawczych przewiduje się poruszanie z prędkością 10 węzłów.
{jathumbnail off}
