Rosyjski, państwowy armator Rosmorport ogłosił przetarg na budowę nowego lodołamacza z napędem konwencjonalnym, o mocy 25 MW do służby w Arktyce.
Armator zamierza przeznaczyć na budowę lodołamacza do 260 mln $, jednocześnie deklarując chęć zamówienia dwóch kolejnych jednostek. Trzy najpoważniejsze projekty zgłosiły: Stocznia Bałtycka z St. Petersburga, rosyjska Zjednoczona Korporacja Stoczniowa i rosyjsko – niemiecka grupa stoczniowa Nordic Yards. Stocznia Bałtycka to tradycyjny budowniczy rosyjskich lodołamaczy, oferujący jednocześnie najniższe ceny, ale także zazwyczaj nie dotrzymujący terminów, co podnosi koszty. Zjednoczona Korporacja Stoczniowa podobnie jak Nordic Yards nie budowały dotychczas lodołamaczy, ale obydwie grupy mają doświadczenie w budowie specjalistycznych jednostek handlowych przeznaczonych do samodzielnej żeglugi w lodach. Rosyjski koncern oferuje jednak najwyższą cenę (260 mln $) i najdłuższy czas realizacji (4 lata).
Armator zamierza przeznaczyć na budowę lodołamacza do 260 mln $, jednocześnie deklarując chęć zamówienia dwóch kolejnych jednostek. Trzy najpoważniejsze projekty zgłosiły: Stocznia Bałtycka z St. Petersburga, rosyjska Zjednoczona Korporacja Stoczniowa i rosyjsko – niemiecka grupa stoczniowa Nordic Yards. Stocznia Bałtycka to tradycyjny budowniczy rosyjskich lodołamaczy, oferujący jednocześnie najniższe ceny, ale także zazwyczaj nie dotrzymujący terminów, co podnosi koszty. Zjednoczona Korporacja Stoczniowa podobnie jak Nordic Yards nie budowały dotychczas lodołamaczy, ale obydwie grupy mają doświadczenie w budowie specjalistycznych jednostek handlowych przeznaczonych do samodzielnej żeglugi w lodach. Rosyjski koncern oferuje jednak najwyższą cenę (260 mln $) i najdłuższy czas realizacji (4 lata).