Masowiec wielkości capesize Heroic to już ostatni, duży statek zbudowany w duńskiej stoczni. Powstał w ostatniej stoczni produkcyjnej w Danii - Odense Steel Shipyard znanej z budowy morskich gigantów, wcześniej zbiornikowców, a ostatnio kontenerowców.
Obecnie stocznia ta kończy swoją działalność i zbuduje jeszcze tylko sześć jednostek, ale już daleko mniejszych; będą to trzy pojazdowce dla brytyjskiego odbiorcy i trzy fregaty dla duńskiej marynarki wojennej . Heroic to ostatni z serii sześciu masowców budowanych przez stocznię Odense dla greckich armatorów. Niecodzienny kontrakt na budowę masowców w Europie był efektem ostatniego boomu w przemyśle stoczniowym, w wyniku którego stocznie dalekowschodnie były w pełni „obłożone” zamówieniami i greccy armatorzy musieli poszukać stoczni w Europie, płacąc po 100 mln $ za statek. Początkowo kontrakt opiewał na osiem jednostek, ale ostatecznie Grecy zrezygnowali z budowy ostatnich dwóch statków. Heroic to masowiec capesize o nośności 182 000 ton, długości 292 metrów i szerokości 45 metrów; silnik MAN Diesel 6S70MC-C o mocy 18 660 kW zapewnie prędkość 15,5 węzła.
{jathumbnail off}
Obecnie stocznia ta kończy swoją działalność i zbuduje jeszcze tylko sześć jednostek, ale już daleko mniejszych; będą to trzy pojazdowce dla brytyjskiego odbiorcy i trzy fregaty dla duńskiej marynarki wojennej . Heroic to ostatni z serii sześciu masowców budowanych przez stocznię Odense dla greckich armatorów. Niecodzienny kontrakt na budowę masowców w Europie był efektem ostatniego boomu w przemyśle stoczniowym, w wyniku którego stocznie dalekowschodnie były w pełni „obłożone” zamówieniami i greccy armatorzy musieli poszukać stoczni w Europie, płacąc po 100 mln $ za statek. Początkowo kontrakt opiewał na osiem jednostek, ale ostatecznie Grecy zrezygnowali z budowy ostatnich dwóch statków. Heroic to masowiec capesize o nośności 182 000 ton, długości 292 metrów i szerokości 45 metrów; silnik MAN Diesel 6S70MC-C o mocy 18 660 kW zapewnie prędkość 15,5 węzła.