Duński operator promowy Hundested-Rørvig Færgefar zamówił bangladeskiej stoczni Western Marine Shipyard Ltd w Chittagong symetryczny prom pasażersko – samochodowy do obsługi lokalnego połączenia promowego.
Jest to pierwsze zamówienie na prom złożone przez duńskiego armatora w stoczni w Bangladeszu, choć duńscy armatorzy budują już tam statki towarowe (pierwszym był dostarczony w 2008 roku statek Stella Maris).
Zamówiony prom o długości 49,8 metra i szerokości 11,2 metra będzie mógł przewieźć 28 samochodów osobowych i 147 pasażerów.
Hundested-Rødvig Færgefart operuje dwoma promami, w tym jednym zbudowanym jeszcze z drewna (!) i to właśnie zbudowany w 1959 roku, drewniany Skansehage zostanie zastąpiony przez nowy prom z bangladeskiej stoczni.

Drewniany prom Skansehage. Foto: Hundested-Rødvig Færgefart

Tak będzie wyglądał nastepca
{jathumbnail off}
Jest to pierwsze zamówienie na prom złożone przez duńskiego armatora w stoczni w Bangladeszu, choć duńscy armatorzy budują już tam statki towarowe (pierwszym był dostarczony w 2008 roku statek Stella Maris).
Zamówiony prom o długości 49,8 metra i szerokości 11,2 metra będzie mógł przewieźć 28 samochodów osobowych i 147 pasażerów.
Hundested-Rødvig Færgefart operuje dwoma promami, w tym jednym zbudowanym jeszcze z drewna (!) i to właśnie zbudowany w 1959 roku, drewniany Skansehage zostanie zastąpiony przez nowy prom z bangladeskiej stoczni.

Drewniany prom Skansehage. Foto: Hundested-Rødvig Færgefart

Tak będzie wyglądał nastepca