Brytyjski armator Serco którego jednostki zapewniają obsługę baz Royal Navy odebrał holownik SD Christina - 27 jednostkę zbudowaną przez holenderską grupę Damen dla tego armatora.
Jest to jednostka budowana w ramach zawartego w 2007 roku kontraktu na budowę 29 jednostek pomocniczych (co oznacza wymianę znaczącej części floty Serco); są wśród nich holowniki, pilotówki, szybkie jednostki zaopatrzeniowe, serwisowce, warsztatowce i barki.
W realizacji tego, jednego z największych w historii Damena, kontraktów biorą udział także polskie stocznie tego koncernu w Koźlu i Gdyni.
27 jednostką przekazaną w czasie ceremonii chrztu która miała miejsce w Amsterdamie był holownik SD Christina zbudowany przez stocznię Damen w Gdyni. Jest to trzeci z serii czterech małych holowników budowanych według projektu Damen ASD Tug 2009 – są to najmniejsze holowniki ASD w ofercie holenderskiego koncernu.
Zbudowana w Gdyni jednostka jest przeznaczona do obsługi w portach zarówno okrętów nawodnych, jak i podwodnych. W tym celu wyposażono ją w dodatkowe odbijacze w części podwodnej kadłuba, a dla dbałości o estetykę okrętów wojennych wszystkie odbijacze wykonano z szarego (zamiast czarnego) tworzywa, nie zostawiającego śladów na kadłubach okrętów malowanych także na szaro.
{jathumbnail off}
Jest to jednostka budowana w ramach zawartego w 2007 roku kontraktu na budowę 29 jednostek pomocniczych (co oznacza wymianę znaczącej części floty Serco); są wśród nich holowniki, pilotówki, szybkie jednostki zaopatrzeniowe, serwisowce, warsztatowce i barki.
W realizacji tego, jednego z największych w historii Damena, kontraktów biorą udział także polskie stocznie tego koncernu w Koźlu i Gdyni.
27 jednostką przekazaną w czasie ceremonii chrztu która miała miejsce w Amsterdamie był holownik SD Christina zbudowany przez stocznię Damen w Gdyni. Jest to trzeci z serii czterech małych holowników budowanych według projektu Damen ASD Tug 2009 – są to najmniejsze holowniki ASD w ofercie holenderskiego koncernu.
Zbudowana w Gdyni jednostka jest przeznaczona do obsługi w portach zarówno okrętów nawodnych, jak i podwodnych. W tym celu wyposażono ją w dodatkowe odbijacze w części podwodnej kadłuba, a dla dbałości o estetykę okrętów wojennych wszystkie odbijacze wykonano z szarego (zamiast czarnego) tworzywa, nie zostawiającego śladów na kadłubach okrętów malowanych także na szaro.