Grupa stoczniowa STX Europe zbuduje dla norweskiego armatora Solstad Offshore ASA nowoczesny zaopatrzeniowiec platform (Platform Supply Vessel – PSV).
Jednostka powstanie według projektu PSV 12 LNG, który zakłada możliwość zasilania napędu jednostki gazem ziemnym (LNG), biopaliwem, lub „klasycznym” paliwem.
STX Europe zaznacza, że na jednostce zastosowano unikalny system zbiorników LNG, dzięki któremu statek nie traci powierzchni przewozowej, a wręcz ma zdolności przewozowe większe niż inne statki podobnej wielkości.
Projekt jednostki pochodzi z biura projektowego STX Europe w Alesundzie, kadłub powstanie w stoczni tego koncernu w rumuńskiej Tulcei, a jego wyposażeniem zajmie się stocznia STX Europe Langsten.

{jathumbnail off}
Jednostka powstanie według projektu PSV 12 LNG, który zakłada możliwość zasilania napędu jednostki gazem ziemnym (LNG), biopaliwem, lub „klasycznym” paliwem.
STX Europe zaznacza, że na jednostce zastosowano unikalny system zbiorników LNG, dzięki któremu statek nie traci powierzchni przewozowej, a wręcz ma zdolności przewozowe większe niż inne statki podobnej wielkości.
Projekt jednostki pochodzi z biura projektowego STX Europe w Alesundzie, kadłub powstanie w stoczni tego koncernu w rumuńskiej Tulcei, a jego wyposażeniem zajmie się stocznia STX Europe Langsten.

