Inne
Trzy potężne bloki kadłuba megajachtu motorowego, zmontowane przez stocznię Alu International w Gdańsku, dziś mają być załadowane na holenderski statek ciężarowy Alexia, cumujący już w porcie gdańskim. Najpierw elementy kadłuba zostaną przetransportowane pontonami ze stoczni zlokalizowanej nad Martwą Wisłą, przez Zatokę Gdańską do portu.

Kadłub megajachtu
(© Alu International)

Operację załadunku elementów kadłuba, którą zaplanowano na środę, opóźniły silny wiatr i rozfalowanie na zatoce, uniemożliwiające bezpieczne przepłynięcie pontonów. Ciężarowiec Alexia posiada dwa własne żurawie i za ich pomocą nietypowy ładunek przeniesiony zostanie na pokład ładunkowy.

- Kadłub megajachtu w elementach zespawanych z blach aluminiowych zamówiła u nas brytyjska stocznia Palmer Johnson Yachts z Southampton - zaznacza Katarzyna Sztyber z Alu International. - To bloki dziobowy, śródokręcia i rufowy. Po zmontowaniu w Wielkiej Brytanii kadłub będzie miał długość 62 metrów. Obecnie dla brytyjskiego odbiorcy budujemy drugi kadłub megajachtu, ale nieco mniejszy, o długości 52 m. Specjalizujemy się w montowaniu z blach, z lekkich stopów aluminiowych, kadłubów dużych, komfortowych jachtów żaglowych i motorowych, nadbudówek na takie jachty, kominów i masztów na statki, ramp wjazdowych i innych konstrukcji wielkogabarytowych. Współpracujemy, jako kooperanci, ze stoczniami brytyjskimi, holenderskimi, niemieckimi, norweskimi i polskimi.

Stocznia Alu International, obecnie mająca siedzibę w Gdańsku Górkach Zachodnich, dysponuje terenem o powierzchni 11,5 tys. m kw., z halą produkcyjną, magazynami i biurowcem. Zatrudnia ponad 100 pracowników.


Jacek Sieński
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter