Należąca do koncernu AP Møller-Mærsk litewska stocznia Baltija w Kłajpedzie zbuduje dla Svitzera trzy nowoczesne holowniki określane jako ECO-tug.
Będą to jednostki bazujące na kadłubach wcześniej budowanych w tej stoczni dla tego samego armatora holownikach serii M.
W stosunku do poprzedników całkowicie zostanie zmieniona siłownia – Svitzer zdecydował się na budowę jednostek z napędem diesel – elektrycznym. Pozwoli to efektywniej wykorzystywać napęd zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin.
Takie rozwiązanie to efekt prac studyjnych armatora, które wykazały, że holowniki pracują z obciążeniem ponad 80% mocy zaledwie przez 15% czasu pracy.
Oprócz napędu na jednostkach zostanie zastosowany także szereg innych rozwiązań przyjaznych środowisku, stających się standardem w portach skandynawskich, gdzie mają pracować nowe holowniki
{jathumbnail off}
Będą to jednostki bazujące na kadłubach wcześniej budowanych w tej stoczni dla tego samego armatora holownikach serii M.
W stosunku do poprzedników całkowicie zostanie zmieniona siłownia – Svitzer zdecydował się na budowę jednostek z napędem diesel – elektrycznym. Pozwoli to efektywniej wykorzystywać napęd zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin.
Takie rozwiązanie to efekt prac studyjnych armatora, które wykazały, że holowniki pracują z obciążeniem ponad 80% mocy zaledwie przez 15% czasu pracy.
Oprócz napędu na jednostkach zostanie zastosowany także szereg innych rozwiązań przyjaznych środowisku, stających się standardem w portach skandynawskich, gdzie mają pracować nowe holowniki
