Francuska firma analityczna, Alphaliner, ogłosiła, że przyszły rok ma być rokiem nowego napływu zamówień na kontenerowce. Sytuacja ta ma być spowodowana kurczącym się światowym portfelem zamówień oraz lepszymi perspektywami w przemyśle okrętowym.
Według paryskich analityków, stan globalnego portfela zamówień może spaść o 9.8% do grudnia 2011 roku, zakładając, że utrzyma się trwający zastój.
Na dzień 1 maja 2010 roku portfel zamówień na kontenerowce mieści 655 jednostek o łącznej ładowności 4.16 mln TEU, co stanowi około 31% floty światowej. Dla porównania, najlepszy wynik w historii zanotowano w lipcu roku 2006, kiedy to ładowność zamówionych jednostek osiągnęła 7.02 mln TEU – 60% ówczesnej floty kontenerowej.
Zakładając, że w nie wpłyną nowe zamówienia oraz sądząc po stanie realizowanych projektów, do grudnia bieżącego roku ładowność zamówionych jednostek może sięgnąć zaledwie 3.14 mln TEU (22% aktualnej floty).
{jathumbnail off}
Inne
Rok 2011 rokiem nowych zamówień na kontenerowce
12 maja 2010 |
