Inne
W roku 2009 działania przewoźnika promowego Stena Line, tak marketingowe, jak i handlowe dotyczyły poszerzenia oferty dla polskich turystów oraz wprowadzenia udoskonaleń na stronie internetowej www.stenaline.pl oraz www.wyjazdygrupowe.pl. Wszystkie te działania sprawiły, że polscy turyści chętnie wybierali Szwecję jako miejsce na krótki urlop.

Stena Line

Na początku 2009 roku Niclas Mårtensson, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona informował, że plany przewoźnika promowego na 2009 będą dotyczyć przede wszystkim rozwoju oferty rejsów turystycznych dla grup oraz indywidualnych odbiorców. I faktycznie, w wynikach roku 2009 widać, że globalna stagnacja w transporcie nie dotyczyła rynku turystycznego. Stena Line w 2009 roku postawiła na działania skierowane dla polskich turystów wyjeżdżających do Szwecji na krótkie wycieczki tematyczne, co okazało się strzałem w dziesiątkę.

Rejsy turystyczne – „szyte” na miarę

Stena Line w swojej ofercie dla pasażerów miała wiele rejsów rozrywkowo–turystycznych oraz wypoczynkowych. W ofercie proponowano między innymi wycieczkę „Kalmar i Olandia”, podczas której turyści zwiedzali zabytki Kalmaru i szwedzką wyspę wiatraków i kamieni runicznych – Olandię. Ponadto Stena Line wprowadziła także nowości do swojej oferty w postaci rejsów wellness oraz rejsów specjalnych – jak choćby na Halloween i Andrzejki - a także specjalnych wyjazdów na długie weekendy. Najlepsze efekty tej  strategii przewoźnik zanotował w okresie letnim, kiedy to liczba pasażerów w porównaniu z rokiem 2008 wzrosła: w czerwcu o 11 proc., lipcu o 10 proc. i sierpniu o 3 proc. Badania prowadzone przez przewoźnika wskazują, że motywem wypraw polskich pasażerów za morze były atrakcyjne cenowo rejsy turystyczne proponowane przez Stena Line.

Rozwój - w świecie wirtualnym

Ogólna strategia firmy, kładąca nacisk na wykreowanie popytu na rejsy turystyczne, przekładała się w roku 2009 także na wprowadzenie nowych rozwiązań na internetowej platformie rezerwacyjnej. Przewoźnik w ten sposób chciał sprawić, aby rezerwacje przez Internet były łatwiejsze, bardziej przejrzyste, a tym samym przyjazne dla klientów. Na stronie www.stenaline.pl można nie tylko łatwo znaleźć najlepszą cenę na wyjazd i zapłacić za podróż, ale także zaplanować menu na kolację, czy zrobić niespodziankę towarzyszowi podróży zamówioną do kabiny butelką wina. Stena Line pozostaje jedynym przewoźnikiem promowym w Polce z tak rozbudowanym systemem rezerwacji przez Internet. Od października 2009 roku możemy się także cieszyć nową odsłoną stron internetowych dla grup: www.wyjazdygrupowe.pl. Celem nowych serwisów było zainspirowanie do wyjazdu do Skandynawii i stworzenia wyobrażenia o podróży ze Stena Line.

Najbliższa przyszłość

Stena Line wierzy w rozwój ruchu turystycznego na linii Gdynia – Karlskrona. Stąd planowany dalszy rozwój ofert z sektora rejsów turystycznych oraz wycieczek tematycznych. Kolejne pomysły i nowości czekają pasażerów w roku 2010.


Statki Stena Line

Na linii Gdynia – Karlskrona kursują dwa statki Stena Line. Stena Baltica to prom pasażersko-samochodowy z szeroką ofertą dla podróżnych. Na pokład może zabrać nawet 1200 osób. Jego linia ładunkowa ma łącznie 1900 m, co daje możliwość jednoczesnego przewiezienia aż 550 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek. Prom Finnarrow to jednostka typu ro-pax, transportująca przede wszystkim ciężarówki, ale też samochody osobowe i pasażerów pieszych. Na swój pokład może zabrać 200 pasażerów i 140 ciężarówek.


Źródło: Stena Line
{jathumbnail off}
1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter